Pfsense netværk??

Diverse d.  07. marts. 2018, skrevet af thias-
Vist: 1255 gange.

thias-

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2018 11:06:29
Svar/Indlæg:
396/229
Hej Hwt

Jeg har besluttet mig for at lave en pfsense box ud af en gammel server.. Det jeg er bange for er at jeg kommer til at ødelægge noget, hos min isp??, Jeg har installeret pfsense på en virtual-box og vil gerne lege med programmet i bridget mode..
Kan jeg ved et uheld komme til at ødelægge noget hos min isp??

på forhånd tak!
LeetDonkey

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2018 12:44:13
Svar/Indlæg:
699/41
Som udgangspunkt: nej - med visse forbehold.
Et mere detaljeret svar vil nok kræve at du uddyber hvilken internetudbyder du har, samt hvilket udstyr de har givet dig.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-03-2018 12:49:44
Svar/Indlæg:
2826/100

Der behøver ingen forbehold på den der, hvis han kan ødelægge noget hos sin ISP med en firewall uanset mærke og model, så har ISP'en lavet noget forkert.

Du kan ikke ødelægge noget, ISP'er blokere som standard alt udover almindeligt internet trafik fra deres kunder, så de vil hverken acceptere traffik fra interne adresse ranges, routing protocoller eller andet. Så bare slå dig løs 🙂

Kadett87

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2018 13:11:30
Svar/Indlæg:
776/65
Med virtualbox og bridgemode skal du dog passe på du ikke pludseligt har to DHCP-servere på dit netværk.

Sørg for at din WAN port bruger det interface du har i bridge mode, mens din LAN port kører på et internt netværk (internt i Virtualbox)

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
07-03-2018 20:58:57
Svar/Indlæg:
5039/109
Du kan ikke ødelægge noget hos din ISP.

Man kan komme til at "slukke" for sit internet hos den ISP jeg arbejder for, hvis man tilslutter en router uden at have sin fberboks i bridgemode. Hvis der bliver tildelt en ip adresse bagud til porten i switchen, så lukker den ned. Har set det en enkelt gang ved en fejlsøgningsopgave jeg var ude på.

Porten i switchen skal bare nulstilles og så kører det igen, man skal selvfølgelig lige fjerne sin router inden man slår bridgemode til.