#0 Jeg savner mit gamle xfi fatality extreme pci kort meget fra 2006 🤡 men jeg er meget overrasket over det s1220 som også sidder på mit asus tuf mark 1 x299 board, det kræver lidt fin justering i EQ og "miljø" så lyder det faktisk ganske ok og til at leve med, men som der også bliver nævnt at onboard er blevet bedre med årene kan man klart høre, tidligere hen har jeg aldrig brugt onboard da jeg syns at lyden er for tam når jeg har brugt mine Z680 og z5500 sets..
Men som #1 og 3 er inde på, så er det bedst at bruge headset direkte i kortet/onboard uden om det usb tamtam..
ASUS Prime X370-Pro utilizes a unique audio codec designed in close collaboration with Realtek. The Realtek S1220A features an unprecedented 120dB signal-to-noise ratio for the stereo line-out and a 113dB SNR for the line-in, providing pristine audio quality. Additionally, a new impedance-sensing circuit automatically adjusts gain to ensure the optimal volume range for your headphones.
Kort sagt, Du må prøve at smide dit XFI i maskinen og teste dit headset i begge kort med jackstik