Ubiquiti pros/cons vs Aerohive

Diverse d.  11. marts. 2018, skrevet af Sølling
Vist: 1076 gange.

Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2018 12:57:10
Svar/Indlæg:
294/44
Hello Alles!

Jeg starter lige med at sige at WIFI absolut ikke er min stærke side 🤣

Vi har 30 lokationer der på nuværende tidspunkt har Wi-Fi med Aerohive hardware. Indenfor det næste år, skal der skiftes ud.

Aerohive fungere egentlig fint nok, det er bare dyrt i hardware og licenser (formoder jeg?), og derfor ville det være en øvelse at spare på omkostninger i forbindelse med opgradering, eller ihvertfald se på muligheden for det.

Hver lokation har 2-5 Aerohive AP, og er nemt opsat med min egen config afhængig af formål, og det hele styres fra cloud.aerohive.com.

Så, En typisk lokation vil være 3 Aerohive + 3 license i omkostninger. Eneste krav til setup er at der kan laves VLAN (formoder at det kan alle 🤣 ) At der kan oprettes 3 SSID (et internt vlan1, et alle kan tilgå uden at snage vlan2, og et gemt til et andet formå vlan3l) og selvfølgelig at jeg kan styre det hele centralt. Altså have overblik over alle 30 lokationer, og deres individuelle AP.

Ubiquiti spørgsmål:
1: Kan det styres via clouden? Og er det nemt opsat med ens egen config?
2: Priser. Skal man købe licens pr produkt, eller kan man f.eks købe 5 pr. lokation til en reduceret pris?
3: Hvis du selv har prøvet Aerohive, men er skiftet til Ubiquiti, hvad er dine erfaringer så?

Håber nogle kan hjælpe 🙂

Mvh Simon


Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Sølling d. 11-03-2018 12:59:28.
MacFag
 
Overclocker
Tilføjet:
11-03-2018 13:12:51
Svar/Indlæg:
3/0
Ubiquiti koster kun hardwaren noget, software er gratis, du skal så selv have en "cloud" løsning stående et sted, de sælger cloud keys til ca $100.

Du kan sagtens lave VLAN, og flere SSIDer, dog vil jeg så anbefale at bruge deres switches også for så skal du kun konfigurer et sted og så bliver det pushet til alt.


muggs
 
Overclocker
Tilføjet:
11-03-2018 15:24:33
Svar/Indlæg:
118/1
Nu ved jeg intet om garantien på Aerohive, men Ubiquiti kommer kun med 1 års garanti. Og de er slet ikke behjælpelige med reservedele hvis tingene går i stykker efter 1 år...
Menb når det virker er Ubiquiti lækkert. Bare lige et indspark der er værd at have med i overvejelserne :)