Kan ikke bruge repeater mode med Stofas router. Hjælp søges

Diverse d.  14. marts. 2018, skrevet af Frej
Vist: 1304 gange.

Frej

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2018 17:41:00
Svar/Indlæg:
1/2
Hej, jeg er skiftet fra Hiper til Stofa. Jeg brugte min Asus RT-AC68U i repeater mode med routeren fra Hiper, og det virkede fint. Men med Stofa, kan jeg slet ikke komme på nettet. Hvis jeg bruger Asus' discover tool, for at finde IP-adressen på Asus routeren, så får jeg en fejl om at min PC ikke er på den samme subnetmask. Jeg har netop nulstillet min Asus router for nok 5. gang, og prøvet endnu en firmware, i håb om at det ville hjælpe, men jeg får samme problem hver gang. Jeg har indtil videre brugt Asus' egen opsætningsguide, men jeg tænkte at jeg måske kunne spotte hvad der gik galt, ved manuelt at sætte Asus routeren op i repeater mode. Mit problem er bare, at jeg ikke ved hvor jeg skal starte. Er der en som har erfaring med at gøre det, og som kan guide mig?
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
14-03-2018 21:58:22
Svar/Indlæg:
4033/364
Er det kabelTV eller via fiber du har Stofa? Jeg har via kabeltv (COAX) og på Minesider på Stofanet.dk kan jeg ændre fra modem til routermode - mit bud er at du skal køre router mode, da modem vist kun understøtter to IP numre..

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2018 22:36:17
Svar/Indlæg:
420/72
Ind på MineSider hos Stofa og slå routeren fra. Træk et alm kabel fra en af LAN portene i Stofa modem/routeren og så over i WAN porten på din Asus router. Sæt Asus routeren op som decideret router med dhcp og forbind alt igennem den og intet via Stofa modem/router.