Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2018 20:33:58
Svar/Indlæg:
4112/53
Hej
Jeg har installeret Linux Mint 18.3 Cinamon på min klap i dual boot mode, og efter at få fikset "balladen" med uefi på ACER maskiner, så har jeg så fået adgang ti lat boote den.
Efter få minutter begynder FireFox (FF) at lave ballade med ikke at ville indlæse diverse hjemmesider, så som "simple" maritimedanmark.dk, hwt.dk og google.com og google.dk
Jeg henter chromium og installerer det, og bruger det flittigt hen over aftenen i går, hvorefter jeg lukker for min internet forbindelse (er på begrænset datamængde inet da jeg PT er til søs), ogda jeg forsøger at komme på nettet her til aften, så kan jeg kun få lov til at loade meget få sider, her iblandt hwt.dk, men ikke google.com, men godt google.dk
Jeg har været inde at kigge i safety settings, og der ser det ikke ud til der er noget at komme efter, andet end at stort set alle google's add servere er skrevet op som usikre.
Frem til spørgsmålene:
1) Hvordan får jeg adgang til "det meste" på nettet igen? (jeg har stadigvæk data disponibel, så dét skulle ikke være årsagen) i chromium? FF laver det samme.
2) Jeg har en fornemmelse af, det med at flere af google's add servere er blevet black-listet, har indflydelse på at jeg ikke kan indlæse siderne.
Hvordan får jeg dem fjernet fra "black list" i chromium?
mvh
Martin.