De får dog stadig bøllebank i Hardcore GPU video-encoding af Intels UDH 630 (quick Sync)
Og desuden har deres bedste APU (ovenstående) kun middelmådig CPU-ydelse - Hos Intel får du som bekendt APU hele vejen op i top-klassen
Så har jeg også bemærket at Intel er noget nær verdensmester i 2D-ydelse hvor de banker selv topkort som f.eks. GeForce GTX TITAN X - Hvad det så betyder i virkelighedens verden, har jeg forgæves forsøgt at finde ud af - men er ikke blevet klogere - så sig endelig til, hvis du kan gennemskue det 😉
Så mit valg (ikke gamer - men ellers trække jeg kraft ud af CPUen på alle andre fronter) er nok stadig Intel - Ærgerligt - jeg ville ellers gerne støtte op om AMD - Godt med konkurrence
Ja det er en absolut lækker APU. :)
10
Intels UHD 630 er et totalt flop her i huset, i hvert fald på spil-ydelsen.
Jeg havde håbet at det kunne trække et gammelt strategispil til morgenkaffen, jeg forsøgte med en i3'er med 630 og min nuværende G5600 også med 630 integreret.
Det holder ikke en meter, ikke engang i 720P
Den 2400G skal godt nok være ufatteligt ringe, hvis ikke den klarer det bedre end 630.
Men fair nok, nu snakker du jo om encoding, så måske er jeg lige lovlig off topic her.
Anyway, jeg turde godt give 2400G et skud, det ville være lækkert at kunne undvære dedikeret grafik.