Ja, det fik jeg ikke lige med. Men er portforwarded i routeren til port 800 - og benytter også denne port når jeg prøver at tilgå FTP'en med min offentlige IP.
#16 Tak, den fangede jeg ikke lige i første omgang. :)
#17 Nej, den eneste (NAT)router jeg har er antennelaugets. Så den er ikke sat i bridge mode.
Så hvis jeg har forstået det korrekt, så skal jeg ned til antennelauget og bede om at få fast IP (hvis jeg ikke allerede har det...) og dernæst bede om at slå FW fra til min IP. Er det korrekt forstået?
#12 Joo det kan man da godt. Det har jeg aldrig haft problemer med. Noget udstyr kan ganske rigtigt godt finde på at nægte at route ud og tilbage ind.
Men f.eks. min egen FTP jeg sidder på LAN med:
Status: Resolving address of nas.***.dk
Status: Connecting to 193.106.***.***:333...
Status: Connection established, waiting for welcome message...
Status: Initializing TLS...
Status: Verifying certificate...
Status: TLS connection established.
Status: Logged in
Status: Retrieving directory listing...
Status: Server sent passive reply with unroutable address. Using server address instead.
Status: Directory listing of "/" successful
#4 Dine porte er korrekt sammen med din statement.
Det er port 21 og 20 der skal bruges. Port 22 bliver brugt til SFTP - Secure FTP som også er kaldet SSH FTP, da SSH kører på port 22.
Port 20 er til data
Port 21 er til kommunikation
Ved brug af passive FTP, skal du også forwarde et range af porte.
http://slacksite.com/other/ftp...
Nedenstående linjer er brugt på en Windows server med IIS som FTP server. Kommandoerne er kørt i PowerShell til at åbne for Windows firewall:
New-NetFirewallRule -Protocol TCP -LocalPort 60001 -Direction Inbound -Action Allow -DisplayName FTP_Site_test11_60001
New-NetFirewallRule -Protocol TCP -LocalPort 60002 -Direction Inbound -Action Allow -DisplayName FTP_Site_test12_60002
New-NetFirewallRule -Protocol TCP -LocalPort 60003 -Direction Inbound -Action Allow -DisplayName FTP_Site_uat_60003
New-NetFirewallRule -Protocol TCP -LocalPort 60004 -Direction Inbound -Action Allow -DisplayName FTP_Site_prod_60004
New-NetFirewallRule -Protocol TCP -LocalPort 60100-65000 -Direction Inbound -Action Allow -DisplayName FTP_Passive_60100-65000
New-NetFirewallRule -Protocol TCP -LocalPort 20 -Direction Inbound -Action Allow -DisplayName FTP_Data_20
#36 reverse DNS har intet at gøre med det du taler om. Det må vidst kaldes for fake news fra redaktørens side... Din router skal understøtte hairpin NAT for at du kan forbinde til din egen lokale FTP via public ip.
Læs om det her:
https://help.ubnt.com/hc/en-us...
Det betyder ikke noget, at hop 2 (også) er en privat ip. Man kan sagtens have en offentlig ip af den grund.
#36 reverse DNS har intet at gøre med det du taler om. Det må vidst kaldes for fake news fra redaktørens side... Din router skal understøtte hairpin NAT for at du kan forbinde til din egen lokale FTP via public ip.
Læs om det her:
https://help.ubnt.com/hc/en-us...
Det er ikke forkert. Laver man en traceroute udefra, møder man et andet interface på routeren.
Det er en helt typisk traceroute i et docsis-net. Hos TDC møder man også en privat ip på vej ud - selv om man har en offentlig ip (hjemmerouterens wan).