ubiquiti unifi hjemmesetup poe-muligheder

Diverse d.  29. marts. 2018, skrevet af not_batman
Vist: 1262 gange.

not_batman
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2018 11:01:47
Svar/Indlæg:
19/3
hej hej!

jeg har googlet lidt rundt for at finde et svar på mit spørgsmål, men jeg er sgu nok endt med at blive mere forvirret ift udgangspunktet...

jeg har waoo med en fiberboks, som jeg har bridged hen til en asus rt-ac68u, som der smider trådløst signal ud + jeg har koblet et ekstra ap på.

min plan er at bridge fibersignalet til en ubiquiti unifi 8-60w, og så smide 2 unifi ac lite/pro på og evt et tredje, hvis konen skulle få lyst til at få wifi i hendes mørkekammer. der er trukket kabler rundt til det hele. de 3 non-poe porte skal bruges til at føre server/pc/tv med ethernet. evt smide en billig switch op de steder, hvor der kommer behov i de enkelte rum

jeg kan ikke lige lure, om en 8-60w kan trække 3 enheder, for jeg vil helst undgå de der poe-injectors, hvilket dog burde ske automatisk, eftersom ubiquiti per 10/2016 skriver, at modeller før denne dato behøver en injector.

inde i en ret tilsvarende tråd om samme emne læser jeg så, en der skriver, at "each AP will need a 'home-run' back to the switch. Don't count on using the secondary port of the APs (no POE)", hvilket jeg ikke lige helt forstår...? og vel egentlig er derfor, jeg henvender mig herinde.

jeg håber lidt, jeg selv har givet svaret på mine spørgsmål - men jeg er overhovedet ikke en netværksdude, og ubiquitis produktlinjer er ikke ligefrem et overflødighedshorn af oplysninger...
not_batman
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2018 11:41:34
Svar/Indlæg:
19/3
nå, ups: unifi ac lite/lr og ikke pro. kan åbenbart ikke ændre i min post...


Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2018 12:35:37
Svar/Indlæg:
804/29
The US-8-60W is an 8-port gigabit switch with four 802.3af PoE ports. Its auto-sensing PoE ports deliver up to 15.4W of power per port.

Et Ubiquiti AP LR bruger 6 watt.


Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2018 12:40:30
Svar/Indlæg:
804/29
Jeg har selv et enkelt AP LR, koblet til en US-8 switch (kun en enkelt POE port). Jeg kunne faktisk ikke få POE til at virke, selvom jeg brugte et nyt cat7 kabel. Skiftede til et andet kabel, og så virkede det. Defekt nyt kabel, æv


not_batman
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2018 12:48:26
Svar/Indlæg:
19/3
spændende at se om de kabler jeg har trukket er ok. har "kun" trukket cat5e rundt i trækrørrene i den her omgang, hele kablingen/placeringen er lidt midlertidig, indtil jeg skal i gang med at isolere vægge op. midlertidig permanent


Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2018 14:28:10
Svar/Indlæg:
804/29
Cat5 er ok, men der kan godt blive lidt problemer med elektrisk støj. Jeg har minimum Cat6 i hele huset, trukket i rør til alle rum, både stueetage og første sal. Det var dyrt