Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2018 16:53:51
Svar/Indlæg:
342/54
Hej
Undskyld den lange overskrift 🙂 . Jeg har bygget adskillige PC'ere, men det er en hel del år siden sidst, og havde egentlig mistet modet på det. 😢
Men jeg bliver sgu lidt ærgerlig når jeg har kigget på færdigbyggede løsninger. Enten er der gået på kompromis med delene ellers er prisen helt vanvittig. 😕
Målet er at kunne game i 1440p, på min PG278Q 144 mhz. skærm, samt have en sekundær skærm kørende til at streame video på eller lignende samtidig.
Jeg tænker et I5-8600 eller 8600K setup med 500 gb SSD, som vil fungere som system og data disk. Samt genbrug af en eksisterende HDD som sekundært lager. Jeg kunne forestille mig at lave et rimeligt safe OC, som den så vil køre med permanent. Fire and forget, jeg gider ikke sidde og pille mere, fordi jeg lige skulle have de sidste 50 MHz med 😀
Jeg overvejer at genbruge mit nuværende GTX970, indtil gfx markedet kommer sig lidt, eller næste generation kommer på markedet.
Det jeg savner input til er:
1. Kabinet midi-tower.
Søger et godt kabinet at arbejde med og I. Så jeg ikke kommer for meget i karambolage med mine fumlefingre.
Smarte brugbare features er et plus, mens vindue, RGB-led og den slags lir ikke siger mig ret meget.
Indtil nu har jeg kigget på NZXT S340, helt plain, der er godt nok vindue. 🙂
Der skal være plads til at montere en all-in-one vandkøler fx Kraken X52 eller X62.
2. RAM
Hvad giver reelt mening at købe?
Mit nørd/gadget gen vil have mig til at købe hurtige relativt dyre 3000/3200mhz eller endnu værre.
Giver det overhovedet mening af købe dyrere/hurtigere end 2667 MHz? Jeg leder efter realworld performance ikke benchmark perfomance 😀
3. SSD
Igen mit nørd gen vil have mig til at købe en Evo 960 SSD.
Vil jeg kunne mærke forskel på at købe den, i forhold til Evo 850 eller Evo 860?
Evt. lternative forslag til Samsung Evo søges også. Det er jo bare ligesom eft safe-bet med evo serion.
4. Kølepasta
Hvilken fornuftig kølepasta, der er LET at arbejde med.
Jeg har engang futtet et bundkort af fordi jeg ikke kunne styre noget meget godt, men meget letløbende kølepasta. Det giver mig koldsved at tænke på at gøre det igen 🙂
5. CPU køler
Som skrevet tidligere har jeg kigget på Kraken X52 og Kraken X62.
Er det overkill eller er der andre bedre eller prismæssigt bedre alternativer.
Håber I magter at læse min LANGE post, og give lidt konstruktiv feedback.
Mvh Abildhauge
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Abildhauge d. 06-04-2018 16:55:58.