noget software kan godt sige din blæser køre selvom den er slukket , det er ikke så meget idle temp der gør noget , det er vis load temp bliver MEGET høj , du skal være nervøs , de fleste kort idag de slukker blæserne , nogle kort starter så op tidligere end andre , mener mit gamle 970 Strix , startede først ved en 65 grader :) , jeg kunne faktisk spille wow på low sættings i 1080p uden blæserne tændte ....testede jeg , hehe men at idle er lidt høj det er hvad det er , det skader ikke noget , og at den thermal throttler på det niveu dit kort gør er ikke unormal , du kan hjælpe det med et par ting
1. tjek airflow muligheder i dit kabinet , er der mulighed for bedre airflow evt. tilkøb af flere blæsere
2. Vandkøling , den billigeste måde er at købe en NZXT g12 , og en AIO fra enten corsair eller NZXT eller en af de mange andre der laver AIO med asetek kølere ,
min ven smed en på sin 1080 ti , han idler på 27 og load på ca. 50grader , , det bedst er selvfølgelig full cover kølehoveder , men NZXT er den billige løsning :)