Root server??

Netværks  d.  08. april. 2018, skrevet af thias-
Vist: 1505 gange.

thias-
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2018 01:30:44
Svar/Indlæg:
396/229
Hey HWT

Jeg er interesseret i at dele nogle af mine private filer med familie og venner.. Jeg vil gerne have dem delt via noget der hedder plex. Og vil gerne have filerne lagt ud på en dedicated server, som jeg også vil bruge til andre projekter.. Jeg vil gerne lege med noget ubuntu/linux-værk..
Jeg har derfor kigget på online.com / hetzner..
Hvis man køber en lille dedicated. hvordan fungere det så med at installere OS og diverse andre programmer og hvordan foregår det med at reinstallere ??
Jeg har leget med programmerne jeg skal bruge, på en virtualbox. og vil gerne videre på noget hardware bare for at prøve..

Håber i kan hjælpe. På forhånd tak!
unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
08-04-2018 14:03:10
Svar/Indlæg:
5258/240
Det er meget dyrt at have en dedikeret server i byen.

Jeg vil foreslå dig at købe en PC som du har stående hos dig og så lege med den.

Få fat i en dedikeret IP og så kører bussen

Det kan gøres fra 2-3000 kr og op alt efter hvor meget regnekraft og disk plads du har brug for


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2018 14:08:15
Svar/Indlæg:
2246/14
Ellers kan du leje en vps, det er ca det samme som en dedikeret server, men du deler ressourcer med andre brugere.
Du indstallerer typisk programmer/pakker vha kommando linien.


Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2018 15:54:20
Svar/Indlæg:
480/8
hvor meget skal du bruge af: plads, cpu, ram og netværk?

jeg kan måske lave en vm-maskine til dig, men lige netop de specs du skal bruge. Men det er selvfølgelig ikke gratis.


thias-
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2018 23:03:55
Svar/Indlæg:
396/229
Hej igen, og takker for svar!

Jeg har fået anbefalet at købe gennem: https://www.hetzner.com/sb.. Og jeg kan se at de er ret billige..
Jeg har før leget lidt med ubuntu server. Men det jeg konkret leder efter, er hvordan man reinstallere en sådan server.. Hvis uheldet er ude?? Findes der en form for reinstallationsknap?? og koster det ekstra penge??


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
09-04-2018 08:39:03
Svar/Indlæg:
5258/240
Er det deres Cloud hosting service du snakker om?

I så fald kan du tilgå din "server" via qemu-guest så vidt jeg kan se. Og der kan du gøre hvad du vil.