Nyt fra producenterne?

Diverse d.  08. april. 2018, skrevet af Zapa
Vist: 1213 gange.

Zapa

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2018 16:07:18
Svar/Indlæg:
183/42
Hey

Ja ved ikke lige hvad jeg skulle skrive i overskrift. Sorry 😳

Det jeg søgte oplysninger om er:

Er der kommet noget oplysninger fra henholdsvis Intel, AMD og Nvidia om hvornår vi kan forvente noget at se fra dem?

Grunden til jeg spøger er at GTX 1000 serien jo har været ude noget tid sammen med nuværende Intel & AMD processor. Og jeg står og gerne ville opgradere min gamle spand her men vil ikke bare springe ud i det når nyeste generetion enlig er "gammel" nu. Og der måske var noget på som kom i den "nærmeste" fremtid.

Jeg har søgt rundt omkring men er ingen haj til det så syntes ikke jeg har fundet nogle gode oplysningere.. :no: 😀

Er der kommet noget ud angående om vi kan forvente at Nvidia holder GFX kongeposten i fremtiden eller har AMD noget i ærmet? Ikke mindst hvad med processorerne? 🙂

Blev en længere smøre håber nogen har tid til at dele hvad info de end måtte have eller lave lidt debat om hvad vi kan forvente af performance fra di forskellige i fremtiden 😀
svedel77

Grafiker
Tilføjet:
08-04-2018 16:21:41
Svar/Indlæg:
2263/307
Intel kommer med tilføjfelse til Coffee Lake serien, men dette er mest strømbesparende CPUer til bærbare. Men man kunne jo lave en strømbesparende I7 spand med 6 kerner, som kun bruger 35 Watts. Det betyder mindre behov for køling = mindre kabinet, uden skramlet bryder i brand. I'm intruiget!

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2018 18:47:01
Svar/Indlæg:
3092/264
Ja jeg lytter lige med da jeg går med tankerne om at skifte mit gtx 1060 3 gb ud med noget bedre. Og jeg har jo tæænkt meget på 1070ti, Men ikke hvis gtx 20xx skulle være rundt om hjørnet

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2018 19:01:16
Svar/Indlæg:
2897/83

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
08-04-2018 19:19:33
Svar/Indlæg:
4295/306
På CPU fronten:

AMD's 2-serie af Ryzen udkommer her i april, efterfulgt af X470 chipset og nye bundkort.

Intel har lige lanceret de "lavere "Coffee Lake" CPU'er og bundkort, men 8700K er stadig den største forbrugerchip. Hvornår en evt. 9700K vil udkomme er der ingen der ved.

På grafikkort fronten ser det mere sort ud.

AMD har oplyst i deres roadmap at der ikke kommer erstatninger til Vega, men at fokus bliver på at få Vega ud til mobile enheder, integreret i deres APU'er og embedded med Intel til laptops. Næste udgave af Vega bliver med fokus på workstation GPU'er og deep learning. Næste version af Vega er sat til 2019 på AMD's roadmap.

Nvidia har lige afholdt deres GTC konference, hvor de tidligere har lanceret grafikkort, men i år var der intet til forbrugere. Al fokus er på workstation kort, AI og Deep Learning og selvkørende biler - intet til gamere og forbrugere. Deres CEO har også tidligere udtalt at de ser ingen grund til at komme med nye forbrugerkort lige nu og at markedet er fint dækket af de eksisterende kort.

Bitcoin mining har jo også gjort at markedet er totalt ryddet for kort og begge producenter kan sælge alt hvad der produceres, så tror fokus mere er på at optimere eksisterende produktion end at sætte ny produktion i gang.

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2018 19:24:47
Svar/Indlæg:
1119/58
#0 AMD kommer med ny Ryzan 7 serie som hedder Zen+ i denne måned, men det ser ikke ud til at man vinder meget på den GHz mæssigt

Intel kommer med en Coffee lake rehash serie, som du ikke rigtig kommer til at vinde noget på i forhold til dem der er ude nu. Lidt mindre Watt, men hvor meget det hjælper når man først OC'er vides ikke endnu.

Nvidia kommer først med deres ny serie i Q3, da de ikke har nogen grund til at udgive noget pt, da AMD ikke har noget på market der kan true dem og så skulle GDDR 6 RAM vist heller ikke være så nemt at få fat i lige pt.

Jeg ved ikke om AMD har noget GFX kort på vej, da de ikke siger mig noget GFX kort mæssigt, da de er så håbløst bag efter Nvidia på GFX siden.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2018 19:45:33
Svar/Indlæg:
4536/104
Nye gpu´er som stated FLERE gange før i div tråde, tidligst i sommeren juni/juli, højst sansynlig først august/september/nov.

Touring eller volta og/eller Ampere fra Nvidia(navnet er stadig et mysterie ligeledes med pris og ydelse), kommer højst sansynligt engang efter GDDR6 release, og alt tyder pt. på at div grafikkort er holdt tilbage på grund af manglende konkurrance, + Ram priser(og hastighed med GDDR5) samt Mining crasen.

Vi kan forvente et polaris refresh eller Navi launch fra AMD engang i sensommeren tidligst, men med mulighed for Q4 2018/Q1 2019 også. Det må forventes at disse også bliver holdt tilbage til GDDR6 engang bliver mainstream/released i sommeren tidligst.

Cpu´er har vi lige om hjørnet med Zen refresh(2xxx series), og icy-lake 9xxx Intel serien(eller hva pokker intel kommer til at kalde dem) er på trapperne til Q3/Q4 2018, såfremt de ikke bliver forsinkede.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fearless Angel d. 08-04-2018 19:55:06.

Zapa

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2018 20:36:46
Svar/Indlæg:
183/42
#Alle

Tak for de mange gode svar, så blev jeg det klogere.
Tror at den står på at vente til efteråret/vinter med opgraderingen så kan det også være GFX priserne har stabtaliseret sig lidt oven på den store mining bølge. :)

Også kunne det være der kunne snige sig en 2k eller 4k skærm in i budgettet 🤣