Nogen, der har sådan noget liggende? Altså Liquid Metal og tør at smide det i min laptop.
Det drejer sig om en Clevo P670SG, som throttler på CPUen selvom den er undervolted osv.
Smid mig en PM - jeg er i Kbh og betaler gerne, så vi kan få den til at køre bedre :)
Andre ideer er også velkomne :)
Bare vær sikker på at det ikke er aluminum
Det er kopper
Hej, jeg laver notebook modding og derudover har jeg mest erfaring med MSI/Clevo/Alienware bærbar.
Først og fremmest, liquid metal er en must have på BGA bærbar, temperaturer bliver sænket dramatisk. Det skal dog siges, at nogle bærbar har en markant "warping" på deres heatsink som sørger for at liquid metal ikke kan lave rigtig kontakt og sørger for høje temperaturer. Løsning til den problem er "lapping". Desuden jville jeg også anbefale at bruge custom fan profiler, da Clevos egen control center er massiv bloatware og meget dårligt til at håndtere fans.
Og til det bs med "liquid metal flyder ud ved for meget bevægelse" er simpelthen bare noget folk siger for at gøre andre bange. Liquid metal flyder ikke på siderne da metallet binder sig på heatsink og CPU die.
Stort set er det mest vigtig at du ikke bruger for meget liquid metal. Hvis du bruger for meget kan du nemlig trykke metallet ud af din socket og kortslutte hele bærbaren.
Jeg har aldrig selv haft problemer med flydende metal og vil være på den sikre side, kan man pakke de kondensatorer og elektroder om sidder tæt på CPU ind i isoleringstape. På den måde er man sikker på, at det ikke kommer i forbindelse med andet end CPU og køleprofil.
Jeg har del liquid pro og ultra liggende og bor i Valby.
Jeg har aldrig selv haft problemer med flydende metal og vil være på den sikre side, kan man pakke de kondensatorer og elektroder om sidder tæt på CPU ind i isoleringstape. På den måde er man sikker på, at det ikke kommer i forbindelse med andet end CPU og køleprofil.
Jeg har del liquid pro og ultra liggende og bor i Valby.
Skrev Cani83 d. 08-10-2019 20:59:50
Du kan også bruge neglelack (gennemsigtige er nok bedst for optik)