AMD Ryzen 7 2700X er hermed bekræftet at proshop har den på lager, bestil inden kl 21 og du for den i morgen
Live chatten er stadig åben 😉
AMD Ryzen 7 2700X er hermed bekræftet at proshop har den på lager, bestil inden kl 21 og du for den i morgen
Live chatten er stadig åben 😉
Nej det gør du ikke. Når du laver bestillingen står der, at varen først bliver afsendt d.19/4 når NDA'en er overstået.
Jeg har selv bestilt en R7 2700X.
Er der i øvrigt nogen der ved om de nye "X" CPU'er har de 20 grader offset lige som de gamle Ryzen X? Jeg har googlet, men kan intet finde om det...
Jeg havde en 1600X og var ved at blive sindssyg af min blæser der hjernede op og ned og op og ned fordi den troede CPU'en lå mellem 60 og 80 grader, og i virkeligheden lå den mellem 40 og 60 grader, men fordi alle X Ryzen blev læst 20 grader forkert, blev det rapporteret til temp styring forkert. Da jeg skiftede til 1700 (non-x) stoppede vanviddet og nu er min PC stille som en mus og bliver kontrolleret korrekt.
Jeg er fristet af de nye 2700X, men jeg skal ikke nyde noget hvis de også har 20 grader offset til blæserstyringen!
#46 Ja
Og kigger man på gaming-benchmarks er der ingen synderlig forskel. Det skal så bemærkes at der testes i 4K og ikke er et SLI setup der er benyttet.
#53 Det lyder godt nok mystisk at X'eren som den eneste ikke skulle virke i det. Tror du ikke det er en fejl?
Til Gasolin:
'Silent Night! Holy Shit. Angels burned and robbed my wits'
Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det, men over 6 kerner skulle ikke være 'rentabelt' i forhold til gaming performance... tror det var i den artikel mht hvor 'mange' ram man skulle bruge idag (kører på edbpriser)
1500 kr... hvad tænker man så med fremtidssikring? Der er vel ingen grund til at tro at Ryzen 5 2600 ikke kan rende 5GHz?
#62 Jeg havde først en 1600X hvor jeg blev idiot af at høre på mine blæsere der kører op og ned i hastighed fordi den tror den ligger på 80 grader, mens den i virkeligheden ligger på 60 grader... Så skiftede jeg til 1700 (non-X) som ikke har det offset og nu er maskinen muse-stille, selvom den reelle temperatur er den samme. Det er bare BIOS og blæserstyring der aflæser for højt på X'erne. Havde håbet det var fjernet med den nye serie...
På ingen måder, ca 10% det er ret godt (3.9-4ghz er normalt for ryzen cpuer)
Hvor meget kunne en i7 7700k oc's i forhold til en i7 6700k
Hvor meget kan en i7 8700k oc's i forhold til en i7 7700k
For slet ikke at tale om f.eks i7 2600 kontra en i7 3770k
Nogen har oc'ed deres i7 7700k til 5ghz kan en i7 8700k oc's 10%, 5% mere?
På ingen måder, ca 10% det er ret godt (3.9-4ghz er normalt for ryzen cpuer)
Hvor meget kunne en i7 7700k oc's i forhold til en i7 6700k
Hvor meget kan en i7 8700k oc's i forhold til en i7 7700k
For slet ikke at tale om f.eks i7 2600 kontra en i7 3770k
Nogen har oc'ed deres i7 7700k til 5ghz kan en i7 8700k oc's 10%, 5% mere?
Det er ligemeget, det som tæller - for mig, er ydelsen ved slut opsætningen, og her vil de blå fortsat have den gule trøje - jeg havde håbet på et AMD system, som endelig var stærkere end tilsvarende Intel.... Sidste gang hed CPU 3700 SD, og det er 13 år siden.
det som tæller - for mig, er ydelsen ved slut opsætningen
Hvis du læser hans konklusion står der
Actually, the 2700X's average pretty much matches the Intel Core i7-8700K's in these tests (<1% difference)
Dette bliver et herligt let regnestykke:
Base Clock Ryzen 2 2700X; 3700MHz
Base Clock i7-8700K: 3700MHz
- Her er de indenfor ca. 1% ydelse, ved 100% samme frekvens
Overclocked:
Ryzen 2 2700X; 4300MHz
i7-8700K; 5000MHz
- Her er i7-8700K omkring 15% højere hastighed, dette giver ikke udslag i 15% højere ydelse, men det giver udslag i ydelsen, og tipper bægeret, uanset hvad du måtte mene og tænke.
skuffende refresh. har en 1700x men ser umiddelbart ingen grund til upgrade.
Actually, the 2700X's average pretty much matches the Intel Core i7-8700K's in these tests (<1% difference)
Overclocked:
Ryzen 2 2700X; 4300MHz
i7-8700K; 5000MHz
- Her er i7-8700K omkring 15% højere hastighed, dette giver ikke udslag i 15% højere ydelse, men det giver udslag i ydelsen, og tipper bægeret, uanset hvad du måtte mene og tænke.
Hvad score en i7 8700k på 5ghz og en ryzen 2700x på 4ghz i cinebench R15 multithread
https://www.youtube.com/watch?...
Hovsa er ryzen cpuen ikke hurtigere?
Vi snakker ikke om acceleration eller køreegenskaber bare sådan generalt.
Jammen det kan da ikke passe den ene køre kun 4ghz og den anden køre 5ghz, sagde du ikke lige at 5ghz er hurtigere end 4.3ghz Er en ryzen 2700x iøvrigt ikke hurtigere end en 1800x?
I de 2 link er 4ghz hurtigere end 5ghz 😲
skuffende refresh. har en 1700x men ser umiddelbart ingen grund til upgrade.
Ah, det er et ret godt refresh, ser man på Intel har det været meget små hop på refresh, typisk 2%, hvor at tick-tock derimod har været op mod 6%... Ryzen refresh er op mod 10% i enkelte applikationer - det er signifikant...
Men, det er ikke magisk, og det er stadig ikke 'nok'.
Det kan kun fremstå skuffende holdt imod kvantespringet da Ryzen blev introduceret.
Overclocked:
Ryzen 2 2700X; 4300MHz
i7-8700K; 5000MHz
Hvad score en i7 8700k på 5ghz og en ryzen 2700x på 4ghz i cinebench R15 multithread
Hovsa er ryzen cpuen ikke hurtigere?
Vi snakker ikke om acceleration eller køreegenskaber bare sådan generalt.
Jammen det kan da ikke passe den ene køre kun 4ghz og den anden køre 5ghz, sagde du ikke lige at 5ghz er hurtigere end 4.3ghz Er en ryzen 2700x iøvrigt ikke hurtigere end en 1800x?
I de 2 link er 4ghz hurtigere end 5ghz 😲
Det bliver en virkelig lang aften hvis at jeg skal til at pensle alt ud for dig.... Vil du finde en anden benchmark hvor at den gør det godt, skal du finde wprime... Men, det er kun dig selv du narre.
Artiklen du henviser til på THG, er udarbejdet på permisser som ikke tillader anden konklusion i henhold til publikum, det er en administrativ beslutning hvor at grænsen går, derudover, hvis du fra samme editor finder 2700X, kan du se nogle grafer du ikke har lyst til at fremhæve over denne omgang, under sidste fane, konklusion.
Det utroligt at endnu engang med release af ryzen cpuer skal der være en af de store review hjemmesider der får et helt andet resultat.
De er igang med at finde ud af hvorfor de får disse vilde resultater.
Bliver spændende at følge :)
Link til deres test: https://www.anandtech.com/show...
Fy for satan lyder ikke rart 4.8/4.9ghz på 18 kerner (varme,vcore, strømforbrug,larmende cpukøler med mindre man hedder JaysTwoCent)
108#
Idle holder jeg min 2700X på ~36C ved Prime95 Small fft bliver den efter 20 min ~65C.
Selvfølgelig målt i AMD Ryzen Master.
Det er i hvert fald fint nok til mig 🙂
Edit: En lille sjov ting jeg bemærkede - Selvom alle kerner arbejder på 100% er der stadig masser af overskud til fx. browsing osv. Systemet føles på ingen måde "sluggish".
/Mvh