Apple TV 4K eller Nvidia Shield

Diverse d.  14. april. 2018, skrevet af Kaboom
Vist: 1493 gange.

Kaboom
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2018 15:06:16
Svar/Indlæg:
51/7
Nogen der har har/har haft begge, som vil dele deres erfaringer?
Jeg er nemlig meget i tvivl, hvilken jeg skal vælge.
Som udgangspunkt er jeg skeptisk over for alle Apple produkter, men måske der er sket noget siden jeg i var ejer af en ipad?
KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
14-04-2018 16:07:54
Svar/Indlæg:
4295/306
Hvad skal du bruge den til?

Jeg har lige købt en Shield og er vildt glad for den. Der er Kodi og den kan afspille alt mine egne mediefiler fra min NAS. Omvendt så er der ikke en DR app fordi "Android TV" ikke er det samme som "Android" på telefoner og apps. YouSee har også fået en hjerneblødning så deres Android TV app kun fungerer hvis man har en YouSee boks (og hvorfor skulle man dog købe en YouSee boks når man lige har købt en Shield?). Til gengæld fungerer Google Cast helt fortrinligt fra telefoner og tablets så de apps der ikke lige findes på Android TV kan man bare caste fra sin telefon (både DR og YouSee).

Nvidia Shield har så det ekstra plus at du kan streame spil fra din lokale PC hvis den har Nvidia grafikkort. Det fungerer virkelig godt, og så er der ingen grund til at købe en Playstation. 🙂

Et sidste plus for Shield er at den kan fjernbetjenes med TV'ets fjernbetjening gennem HDMI kablet.

Apple TV fungerer vist fint hvis du har iPhone/iPad og du køber alt gennem iTunes. Jeg havde et Apple TV for mange år siden og dengang kunne man kun få en media player der kan afspille lokale filer hvis man lavede jailbreak og hackede det. Jeg er ikke klar over om der er media player på de nye Apple TV (Kodi, VLC etc). Hvis ikke der er media player til lokale filer så er den IMO ubrugelig. Spørgsmålet er også om AppleTV fungerer med Google Cast og Android telefoner/tablets, eller om den kun fungerer til Apples økosystem.


pekr
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2018 18:30:13
Svar/Indlæg:
119/2
Apple tv med Infuse, i min optik en super løsning til afspilning af filer fra server eller nas.


Kaboom
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2018 20:17:49
Svar/Indlæg:
51/7
Tak for input #1 og #2
Det blev en Shield efter længere tids afprøvning i den lokale Elmutant 😀


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
15-04-2018 10:42:00
Svar/Indlæg:
1767/90
#3 Tillykke med den 😀 Skriv endelig hvis du har brug for hjælp osv 🙂


Kaboom
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2018 11:18:10
Svar/Indlæg:
51/7
#4
Foreløbigt kører det fint. Det er som om, der sker en markant forbedring af billedkvaliteten i forhold de app, som er installeret på mit TV 😀


no
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2018 11:58:15
Svar/Indlæg:
22/4
#1 hvordan får du tv'ets fjernbetjening til at styre Shield'en? Syntes nemlig den remote som følger med er elendig da den ikke altid reagere. Virker som om den "fryser" da alle ens tastninger kommer forsinket.


Kaboom
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2018 12:08:35
Svar/Indlæg:
51/7
#6
Jeg parrede den via Shield, og så kørte det nogenlunde der ud af.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
15-04-2018 13:23:02
Svar/Indlæg:
4295/306
#6 Det fungerede helt ud af boksen... Jeg mener der er en setting på Shield omkring HDMI control, men den var sat til da jeg tilsluttede min, og så virkede det bare. 🙂

Når jeg er på mit TV skifter jeg bare til HDMI porten og så tænder Shield og jeg styrer den. Det kører endda gennem min receiver (shield sidder med HDMI ind i min receiver og så går der et HDMI kabel fra receiver til TV).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KleitusIV d. 15-04-2018 13:24:21.