Opgradering af workstation

Diverse d.  17. april. 2018, skrevet af Compax
Vist: 1096 gange.

Compax

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2018 19:57:20
Svar/Indlæg:
92/18
Hey

Skal hjælpe med at opgradere 2 workstations for et firma, som arbejder med video redigering, primært bruger de premiere pro og after effects.

Maskine nr. 1
HP Z420 LJ449AV
CPU Intel Xeon E5 1620
32GB DDR3 RAM
Guadro M2000
Alt andet er ja standard HP maskine.
http://h20195.www2.hp.com/v2/d...

Maskine nr. 2
Intel i7 3930k
32GB Ram
Asus X99 deluxe
GTX 670

Så det der er min tanke, var først at udskifte GPU og CPU på maskine 1, men af hvad jeg kan forstå på det, er E5 2650 v2 den kraftigste CPU, som denne maskine kan trække. Har set dem ligge til en cirka 2500kr.

Er det, det værd at opgradere sådan en ældre maskine?
Eller skal jeg bare se om den kan blive solgt, også bygge en ny maskine?

Maskine Nr. 2 tænker jeg bare skal have et nyt grafikkort, også er den godt kørende igen, som sagt bliver maskinerne 90% af tiden brugt til at redigere i Premiere pro, eller after effects.

Spørgsmålet er så bare, skal det være et Quadro eller et Geforce kort?

Har læst lidt på Puget systems side, at de siger at der ikke er en særlig stor forskel, og at det næsten ville være bedst med et Geforce kort. Dem der har maskinen, siger de bare vil smide et Quadro kort i, noget i stilen af et P2000, men jeg tænker bare at siden det er Premiere pro som primært bliver brugt på den maskine, ville et GTX 1070 ti være et langt bedre bud? Mere VRAM, flere CUDA cores, osv.
Dog kan jeg forstå, at Quadro kort skulle være mere robuste, og pålidelige.

Er meget interesseret i at høre jeres meninger :)

https://www.pugetsystems.com/l...
Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2018 08:41:05
Svar/Indlæg:
1906/25
Maskine 1 - i rå CPU kraft er det en fordobling med den nye CPU.

Kører de SSD disk eller SAS?

- - -

Udnytter de programmer de CUDA cores? Så et 1070 ell. lign.

Men det kræver vist noget licens-halløj.

Compax

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2018 16:11:27
Svar/Indlæg:
92/18

Er det virkelig så meget? for så er 2000kr ikke en dårlig deal, for dobbelt op på CPU kraft.

Den ene kører med en SSD, den anden tror jeg bare har en normal harddisk i, som nok bliver skiftet med en SSD.

Jeg er ret sikker på, at premiere pro udnytter CUDA ret godt, derfor jeg tænker at gå med et Geforce kort.

Hvilket licens snakker du om?