Overclocker
Tilføjet:
30-04-2018 22:21:22
Svar/Indlæg:
54/9
Hej,
Jeg er den ellers glade ejer af denne router. Jeg har haft den i ca. 4 år. Problemerne opstod for godt 3 måneder siden.
Problerne består i manglende forbindelse til min fiberboks (100/100 ved Eniig). Eller det vil sige, at Eniig supporterne godt kan pinge den, men den smider ikke WAN forbindelsen videre. For godt 3 måneder siden spenderede jeg godt en aften (3-4 timer) på følgende:
- Total reset (30/30/30 - jeg regner med at den/dem der ved nok om topic godt ved hvad det er...)
- Firmware opdatering til nyeste Asus
- Firmware opdatering til nyeste (daværende) Merlin firmware
Efter at intet virkede - var jeg egentlig bare godt gal i skralden...!
Så jeg valgte dengang som midlertidig løsning - at tilkoble min lille ekstra router RT-N56U (som jeg i min daværende bolig havde brugt som accespoint (uden DHCP server selvfølgelig). Så valgte jeg at leve med det. For en 3 dage siden prøvede jeg så igen at tilkoble RT-AC68U - og TADAA (følte jeg) - alt virkede. Fedt tænkte jeg. Men så her til aften igen - så smuttede den ene enhed efter den anden af... Øv...!
Jeg tænker ikke, at det er noget hardware relateret i vejen med den - eller hvad...?
Jeg har nemlig behov for de ekstra features som RT-AC68U har - 5 ghz WIFI, USB 3.0, osv...
Udover det - så er økonomien "lidt" presset - hvorfor at jeg helst ikke vil ud at ofre en ny enhed - lige nu... Selvom en komplet Ubiquiti løsning ville være lækkert...
Gode råd, indspark og erfaringer modtages med kyshånd.
(Tråd er også oprettet på hol.dk)
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Taarten d. 30-04-2018 22:21:36.