bumpning af salgstråde

Om siden d.  02. maj. 2018, skrevet af LeetDonkey
Vist: 4497 gange.

LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2018 08:00:36
Svar/Indlæg:
699/41
Jeg savner en præcisering af hvor ofte en salgstråd må 'bumpes'

Det eneste der reelt står om det i reglerne er følgene:

3. Ingen SPAM, tak!

Lad være med at skrive indlæg, der blot er skrevet for at ophidse folk. Substans i indlæggene er hvad der er nøglen til ikke at blive sat i samme bås som en spammer. Lad være med at oprette flere indlæg om samme emne, også selv om din oprindelige tråd ikke får den respons du havde håbet på. Herunder gælder også i overdreven grad at "oppe" ved at skrive en ligegyldig kommentar, blot for at få indlægget frem i oversigten igen.

Spørgsmålet er så hvad 'overdreven' grad dækker over?

Det sker jo at folk bumper deres salgstråd dagligt for at øge eksponeringen, mens andre vælger ikke at gøre det, da de tolker reglerne anderledes.
Det betyder så at de tråde der ikke bumpes, relativt hurtigt forsvinder ud af oversigten, til fordel for de tråde der bumpes.

Jeg er egentligt relativt ligeglad hvad konklusionen bliver, jeg vil bare gerne have at alle spiller efter de samme regler.





gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2018 08:18:44
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Det er ikke noget jeg ved.. Men...
1. Jeg kunne forestille at mig den gang reglerne blev lavet, var der færre brugere og reglerne var mere noget der bare skulle være der og folk godt forstod pointen.
2. Der er kommet flere brugere og en mere nuanceret brugerskare her på siden, hvilket betyder at der er flere der ikke læser reglerne eller måske simpelthen ikke er gamle nok til at bevæge sig på internettet i det hele taget.
3. Mangel på sund fornuft.
4. Staff kunne formentlig godt polere reglerne og gøre det mere tydelige og præcise - men det vil ikke gøre nogen forskel, hvis der ikke er nok hænder til at håndhæve reglerne. En anden indgangsvinkel er at de hænder der er, prioritere anderledes ved eksempelvis at lave tests af hardware og levere spænde hardware nyheder 🙂


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
02-05-2018 09:14:12
Svar/Indlæg:
1194/156
Personligt mener jeg, at et bump om dagen er rigeligt.. Man burde ikke have behov for mere.

Der er jo nogen der bumper hver 10 minut, hvilket helt klart er overdrevet..

Hvis ALLE bumper deres opslag, vil man jo sjældent ligge i toppen lige meget hvad. Folk skal nok se dit opslag når de sidder og søger alligevel. :)


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2018 09:55:57
Svar/Indlæg:
7765/230
#2
+1
1gang dagligt i max 3dage...
Hvis det så ikke har fanget , er det sikkert alligevel noget skrammel eller prissat for højt....
Så lader man det bare få en værdig død... imo.. :yes: 🤣 🤣


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
02-05-2018 14:52:00
Svar/Indlæg:
4981/47
Det er en uskreven regle at man ikke bumper sine tråde mere end en gang om dagen, eller samme dag tråden er oprettet 🙂

Folk kommer desværre aldrig til at spille efter "samme" regler mht til bumping af tråde, der vil altid være folk der vil skide reglerne et stykke 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 02-05-2018 14:52:27.