Synology DS218j

Netværks  d.  05. maj. 2018, skrevet af Tha PAC
Vist: 1694 gange.

Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2018 21:14:42
Svar/Indlæg:
833/98
Hej

Har købt mig sådan et dyr, i håb om den kunne bruges som min egen sky på en måde.

Har 4 bærbare og 5 stationære maskiner i huset, og ville gerne kunne lægge den ind som et ekstra drev på alle computere. Den seagate jeg havde før kunne med seagate dashboard, dog ikke ud af huset, derfor jeg købte mig den her, i håb om jeg kunne det.

Men kan bare ikke lige se hvilken app jeg skal installere på NASén og hvad program jeg bagefter skal bruge på alle maskinerne.

Nogen der kan hjælpe en stakkels nørd 😲
martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-05-2018 21:23:12
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Hvad er det præcis du gerne vil?

Du kan installere Synologys program, som kan mappe drevene til din NAS, men det vil kun virke internt.

Alternativ kan du installere Synology Drive, som er et dropbox/onedrive lignende program, som kan synkronisere mapper på tværs af enheder

Men sidstnænvte kræver du har plads til de filer du vil synkronisere ned.


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2018 22:28:38
Svar/Indlæg:
833/98
Drive så jeg godt, men som du skriver er det sync det kun op mod en mappe du har lokalt. Det jeg ønsker er en mulighed for at mappe drevene ikke kun lokalt men også når børnene er i skole, jeg har min med på arbejde osv. Kan man det


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
06-05-2018 08:00:49
Svar/Indlæg:
2826/100
#2

Man kan alt, det er kun et spørgsmål om at bruge lidt tid på det.

Du har som udgangspunkt ikke mulighed for at mappe drev over internettet, dels er det en dårlig idé, da du vil skulle åbne for en ikke krypteret protocol udefra, og derefter kun har en forholdsvis svag sikkerhed i form af brugernavn og kode til at beskytte det.

Det jeg tænker du kan gøre, er at du kan sætte din synology op som VPN server, og installere VPN agenten på de maskiner du vil kunne tilgå NAS'en med udefra, så snart du er logget på VPN'en, vil du derefter have adgang til dine drev.

Men så igen, det giver et ekstra trin, fordi du skal have VPN agenten på alle dine maskiner. Jeg går ud fra du har en public IP og lidt viden om port forwarding på din router?


jst
 
Superbruger
Tilføjet:
06-05-2018 08:44:24
Svar/Indlæg:
143/18
Hvis du ønsker fjernkontrol skal du lede efter Synologys QuickConnect. Internt på eget netværk burde det bare være at dele de mapper du ønsker, og så "mappe" dem på diverse enheder. Mobile enheder kan bruge Synologys Apps (Bare søg på Synology i App Store / Google Play / Windows Store).

Jeg har selv en DS218+ og alt virker fint her.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-05-2018 11:56:39
Svar/Indlæg:
2826/100

Hvis du ønsker fjernkontrol skal du lede efter Synologys QuickConnect. Internt på eget netværk burde det bare være at dele de mapper du ønsker, og så "mappe" dem på diverse enheder. Mobile enheder kan bruge Synologys Apps (Bare søg på Synology i App Store / Google Play / Windows Store).

Jeg har selv en DS218+ og alt virker fint her.

jst skrev d. 06-05-2018 08:44:24


Det løser dog på ingen måder at han gerne vil mappe dem eksternt fra 🙂