Mener ikke du kan vende ide eller strøm kabler forkert. Hvis du har en usb adapter så afprøv drevet om det virker i windows.
Jeg mener at det enten er når strømkablet, eller ide kablet vender forkert, så lyser fdd hele tiden
På fladkablet er der en rød streg selv skal vende imod power kablet ..
Hvis du har haft en disk i drevet MENS kablet vendte forkert kan du godt forvente der er sket mærkelige ting med data derpå .. Så meget kan jeg alligevel mindes fra den tid - og har dælme bygget mange maskiner med floppy i tilbage i de tider ... :D ..
Du kan evt prøve en 'diskcopy a: a:' om den kan læse hele disken og kopiere den over på en ny ... mener det var sådant kommandoen hed og skulle bruges .. så beder den dig swappe mellem source/destination disks ..
Ingen af dine billeder virker her, men du kan fint have fat i et forkert kabel.
https://www.youtube.com/watch?...
Lige ledes er der en jumper og cable select.
Hvis du har haft en disk i drevet MENS kablet vendte forkert kan du godt forvente der er sket mærkelige ting med data derpå .. Så meget kan jeg alligevel mindes fra den tid - og har dælme bygget mange maskiner med floppy i tilbage i de tider ... :D ..
Du kan evt prøve en 'diskcopy a: a:' om den kan læse hele disken og kopiere den over på en ny ... mener det var sådant kommandoen hed og skulle bruges .. så beder den dig swappe mellem source/destination disks ..
Kan det godt have skadet data på disken, selvom det ikke engang læste på den? Der var bare konstant grønt lys i lampen, og der lød ikke nogen lyd af aktivitet fra drevet.
#13 meningen med dette projekt er at installere det på original vis og at have den gamle store boks med manualer, og alt hvad der høre sig til; det er et nostalgi-projekt :)
Men jeg må sige, at det er blevet et lidt for seriøst nostalgiprojekt nu, hvor disketten ikke virker - fuldstændig lige som det var dengang...
Tror det er DOA