Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2018 14:04:53
Svar/Indlæg:
35/11
Kære hwt'ere
Jeg ka' simpelthen ikke google mig frem til en løsning, så jeg håber nogen der har haft samme problem, ka' hjælpe mig.
Har et Asrock AB350 Pro4 mobo, hvorpå jeg har 2 grafikkort(crossfire); det øverste slot er x16 ved 3.0 og det nederste(tilsyneladende sekundære) slot er på x4 ved 3.0.
PROBLEMET er så bare at der INTET signal er(både bios og os) fra det første slot; det vil kun smide et billede ud fra det andet kort(slot X4), og som et resultat ender med at blive det primære kort.
Altså virker crossfire fint, og alt booter som det skal, MEN kun når jeg sætter displayport-kablet til kortet i x4-slottet.
Dette er så et problem i spil der ikke virker med crossfire, hvor jeg så er tvunget til at have et kort i x4-slottet som mit primære i stedet for det som egentlig BURDE være det primære(x16 slottet/øverste/tættest på cpu).
Jeg har været igennem bios settings, og der er ikke rigtig nogen steder hvor jeg eventuelt kan vælge hvilket slot der skal være det primære. Eneste jeg kunne finde var nogle "pci swith" instillinger, hvor man skifte mellem auto/gen1/gen2, hvad end det nu er.
Tror I bundkortet er defekt eller er det bare sådan Asrock har "skruet" bundkortet sammen?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Zahid d. 16-05-2018 14:19:19.