Ser godt ud. Vær dog opmærksom på at det at have to radiatorer sådan som du har dem gør den ene af dem næsten ubrugelig, da den får det varme luft fra den første radiator.
Fedt projekt! 🙂
Jeg personligt er mere til de praktisk produkter deres findes i Mini-ITX.. mATX giver det bedste fra begge verdener, men desværre findes der ikke rigtigt nogle mATX kort som reelt udnytter pladsen og er highend. Se bare hvor meget mere man får ved at købe Mini-ITX i stedet for. Det er selvfølgelig bare et spørgsmål om at producenterne får øjnene op. For ja. Jeg kan også bedre lide at man trods alt har plads til et 10GbE netværkskort osv ved siden af GPU (som jo ikke kan lade sig gøre på mini-ITX).
Men kudos fordi du har gået i gang med projektet. Der er mange ting man skal forholde sig til som "kabinet producent" 😛
Fedt projekt. Da jeg ingen metal skills har, ville jeg nok have valgt en Cerberus fra Chimera Industries:
http://chimera.indust ries/
https://www.sliger.com/product...
Hvad koster det at lave sådan et kabinet? Altså hvis man kun kikker på rene materialeomkostninger.
Og hvad med vægten når du laver det i akryl?
fedt project :), det skal da følges .
Sååå, jeg er ikke død! Jeg har blot haft et travlt semester på studiet 🙂
Jeg har lavet nogle designmæssige ændringer til kabinettet. Jeg har fået skåret ud til to USB porte på toppen, så alting ikke skal sættes i bagpå, og samtidig har jeg fået lavet åbning i bunden, så radiatorerne kan trække luft ind derfra. Derudover skipper jeg min 60 mm. 360 radiator, og smider min 30 mm. 240 radiator i. Med kun ét grafikkort og en CPU, er det stadig alt rigeligt.
Derudover har jeg fået malet mit bundkort, så det fremstår blåt, og jeg har fået lavet både reservoir og distroplate. Jeg vil lade billederne sige resten.
I er som altid meget velkommen til at stille spørgsmål 🙂
Jeg har en lille update, i hvert fald når man kigger på mængden af arbejde det kræver, men en stor update, hvis man kigger på betydningen af arbejdet...
Jeg har gennem det sidste års tid gerne ville delidde min CPU. Haswell er godt kendt for at have ekstremt ringe TIM, og selvom jeg har fået en top 20% chip - den rammer 4.8 GHz ved 1.45v og 4.7 ved 1.36v - så kunne det alligevel være sjovt og se hvad jeg kunne få ud af det. Jeg har planer om at opgradere til AMD Zen 2, når den udkommer, så jeg tænkte hvad pokker, og købte det nødvendige udstyr.
Dagens patient
Dagens medicin
Det tog sin tid at få det gamle silikone af, og jeg var ret nervøs, da den anbefalede metode er "brug dine fingerspidser og negle" 🤣 Men det gik, og til sidst var det hele af
Jeg lånte lidt af kærestens neglelak til at dække de steder, hvor der var fare for kortslutning
Og hvordan er resultatet så?.. Jeg har fået et 20 graders temperaturfald i RealBench ved 4.6 GHz. Inden delid ramte jeg 81 grader, mens efter delid lå jeg på 61. Eftersom jeg snart skifter chippen, så kunne det være sjovt og køre 4.7 eller 4.8 i daglig brug det sidste stykke tid, og nu har jeg i hvert fald temperaturrummet til det 😎
Virkelig et flot projekt.
Skrev svedel77 d. 06-04-2019 18:14:50
Mange tak 🙂 Jeg har lidt på fornemmelsen, at det bliver mit sidste projekt i den her skala. Jeg er færdig som studerende næste sommer, og det betyder der ikke længere er mulighed for at låne de værktøjer det kræver.