Hvordan forholder hwt's admins sig til GDPR som er trådt i kraft i dag? Jeg tænker der ikke er så meget styr på sikkerheden her når hwt.dk ikke engang har fået tilført et ssl certifikat?
Jeg tog lige en test på https://persondatatesten.dk jeg svarede hvad jeg selv regner med at hwt's admins ville svare. Jeg fik resultatet 0% compliance (høj risiko). Måske hwt's admins selv skulle tage testen og se om der er noget der skulle have været på plads i dag ;)
#9 I princippet har andre virksomheden jo heller ikke "andre oplysninger end dem du selv indtaster" - men derfor skal de stadig behandles ansvarligt. De fleste her på sitet er ikke så nervøse for hvordan HWT behandler vores - men hvordan ondsindede folk vil bruge dem er noget helt andet. Alt afhængig af hvordan HWT overvågning er sitet og brugernes oplysninger, så kan det jo være de allerede er blevet lækket eller måske bliver det konstant - uden nogen ved det?
Jeg syntes det er forkert at lade tingene stå til - ikke at jeg er klar over om det er tilfældet, men man må gerne give udtryk for, at man har en holding dertil og fortælle, om man lader tingene køre som hidtil eller begynder at kigge på det, stille og roligt over en længere periode.
#14 tak for info om din teknisk mangelfulde viden som skribent på et site der sælger sig for at være et teknisk videns-site. Det skriger jo til himlen at man burde anmelde hwt.dk her og nu. Følsom brugerdata kan befinde sig andre steder end frontend indtastet så som; Historisk data gemt til brug for debug, historisk data ifm backup, jeres "privat" beskedfunktion og hvad i nu ellers har af backend funktioner mm.
Mht. nummerplader så har vi i Danmark endnu ikke mulighed for at slå personfølsom data op på en nummerplade (hvilket man kan i andre lande) af lige netop denne grund; persondataloven. Så få da lige facts klar før du bruger et metafor til at fremme din pointe.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mazertm d. 27-05-2018 10:48:46.
#16 Så nu det også kotyme at hwt.dk offentligt oplyser indhold af brugerprofiler det går sgu den forkerte vej for jer... Hvis ikke du har forstået mit indlæg så henholder jeg mig til hele sitet og ikke enkeltprofiler.
Moderator
Tilføjet: 27-05-2018 15:26:40
Svar/Indlæg:
4983/48
Tror bare vi lukker den her da #0 mere virker til at ville slås verbalt, end noget andet 😛
Har du været inde på Hol.dk og været efter Thomas nu har er kommet med en så klar personlig holdning til emnet, der ikke matcher din holdning ? 😛
Her til sidst må jeg dog støtte op om Grippen´s udtalelse vedr biler, det er ganske muligt at få oplysninger om en evt ejer via nrpladen, så længe der er gæld i bilen er det muligt at læse hvem der skylder hvad i bilen online 🙂