Rejse til Egypten Hurghada, skal/skal ikke?

Hyggehjørnet d.  27. maj. 2018, skrevet af jonas-ktm
Vist: 12188 gange.

jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
27-05-2018 21:37:25
Svar/Indlæg:
420/72
Hey hwt, jeg sidder og kigger på rejser med kæresten og vi fandt et fint bud på Hurghada i Egypten, men hvordan med alt den terror? Tør man at tager derned?
Det ser jo ellers rigtigt fint ud dernede.
Hvad er jeres mening og holdning til at tage derned? På forhånd tak.
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2018 22:09:45
Svar/Indlæg:
3799/43
http://um.dk/da/rejse-og-ophol...

Citat:
Der er undtagelsestilstand i Egypten pga. risiko for terror. De fleste danskere har ingen problemer under besøg i landet.

Du bør dog være forsigtig ved rejser til det centrale Kairo (inkl. områder omkring Sfinksen og Kheops, Khefren, Mykerinos og Saqqara pyramiderne) og til Alexandria.

Du bør også være forsigtig ved rejser til turistområderne langs Rødehavets vestkyst inkl. Hurghada og Marsa Alam. Det gælder også ved rejser til Luxor og Aswan og ved krydstogter på Nilen imellem disse byer og Abu Simbel.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 27-05-2018 22:10:19.


Zulu_ugh
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2018 22:13:51
Svar/Indlæg:
397/31
Terror er hvad vi gør det til.
Terror findes i Munchen, i Paris, i Berlin, i København, men allermest i vores hjerter.
Jeg har et fint forhold til Egypten - er dykker og rejser sommetider noget sydligere end Hurghada.
Er du eller kæresten ikke tryg ved det, så find et andet sted. Personligt ville jeg tage afsted og med kone og datter i hånden,


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
27-05-2018 23:24:50
Svar/Indlæg:
701/7

Terror er hvad vi gør det til.
Terror findes i Munchen, i Paris, i Berlin, i København, men allermest i vores hjerter.
Jeg har et fint forhold til Egypten - er dykker og rejser sommetider noget sydligere end Hurghada.
Er du eller kæresten ikke tryg ved det, så find et andet sted. Personligt ville jeg tage afsted og med kone og datter i hånden,

Zulu_ugh skrev d. 27-05-2018 22:13:51





nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2018 12:00:43
Svar/Indlæg:
714/10
Jeg har været i Egypten, og hvis der var nogen der havde sagt til mig hvor mange tiggerbørn der fulgte bussen til div attraktioner så havde jeg aldrig taget derned.

En anden historie, en kammerat har været på herretur hvor de boede på en kæmpe sejlbåd i 14 dage, de blev opvartet som konger og baroner, og der var altid meget mad tilovers som blev smidt overbords fordi personalet havde fået af vide at de måtte under ingen omstændigheder spise den samme mad som gæsterne, så personalet brugte deres korte pauser på at fiske aftensmad.

God ferie 🤡


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2018 12:11:52
Svar/Indlæg:
576/62

Havde jeg ikke allerede bestilt rejse andet steds hen, så havde jeg helt sikkert taget til Egypten med de nuværende priser.
Har været der før og selvom der også var "uroligheder" dengang (og hvornår er der ikke det, enten der eller andre steder) og vi mærkede intet.
Jeg kigger selv efterårs ferie til Egypten i år.


PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2018 12:19:08
Svar/Indlæg:
293/32
#0 Jeg var der nede med fruen i julen. Vi var med bus i både Luxor og Cairo, og oplevede ikke de mindste.
De sagde der nede, at man skulle holde sig fra Sharm El Sheik på det tidspunkt, men jeg ved ikke om det stadig er aktuelt.

Så kan du holde til varmen der nede, så se at komme afsted :yes:


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2018 20:11:03
Svar/Indlæg:
420/72
Mange tak for alle jeres svar, jeg tror det ender med vi tager derned.
Hvis andre kunne være interesseret så ligger rejsen inde på sweetdeal.dk den er ret billig


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
28-05-2018 20:48:11
Svar/Indlæg:
2084/124

Jeg har været i Egypten, og hvis der var nogen der havde sagt til mig hvor mange tiggerbørn der fulgte bussen til div attraktioner så havde jeg aldrig taget derned.

En anden historie, en kammerat har været på herretur hvor de boede på en kæmpe sejlbåd i 14 dage, de blev opvartet som konger og baroner, og der var altid meget mad tilovers som blev smidt overbords fordi personalet havde fået af vide at de måtte under ingen omstændigheder spise den samme mad som gæsterne, så personalet brugte deres korte pauser på at fiske aftensmad.

God ferie 🤡

nCa skrev d. 28-05-2018 12:00:43


Tiggere, svindlere, bedragere... Et sted jeg aldrig skal til igen... Men, vil man blot nyde en billig ferie og at de ting ikke spiller ind, er det alletiders.

Jeg ville ikke være urolig for sikkerheden - jeg vil dog bare ikke kunne se det som 'ferie' nærmere; et helvede.

PS: Var i Kairo, og tog kun med af sikkerhedshensyn, da det ikke er passende sted for en ung quinde at rejse alene.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Beier d. 28-05-2018 20:51:19.


Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2018 10:41:25
Svar/Indlæg:
1713/31
Jeg var i Sharm el'sheik og ikke Hurghada, men vil tro det er meget af det samme.

Vi alle kender sælgerne på de klassiske charterrejser til Grækenland, Spanien, Tyrkiet osv som må betegnes at være offensive i deres salgsteknikker, men det er til at abstrahere fra.
I Egypten når de et helt nyt niveau. Sælgerne er sindsygt offensive overfor turister, og hyler nemt mange ud af deres komfortzone da mange af dem også bliver fysiske hvor de holder fast i en og tager fat igen hvis man vrider sig fri. Har hørt om enkelte tilfælde hvor de ud af det blå tager folks børn og hiver/løfter dem ind i butikken for at kigge.
Samtidig giver de ikke op - det er som om de har deres territorie foran butikken, og de forsøger fra man tager første skridt ind på det og bliver luft for dem når man har taget det første skridt ud af det, hvor den næste sælger står klar - i flere 100 meter.

Var kun inde i byen 1 dag, da man kun kunne finde helle i vestlige forretningskæder som f.eks. Hard rock cafe. Resten af tiden blev brugt på hotellet eller på udflugter arrangeret af rejseselskabet.
Det gjorde dog ikke så meget da mange af de egyptiske hoteller er enorme med egen badestrand, koralrev, massere pools, flere restauranter osv.

Ud over det tror jeg ikke man skal være bange for at rejse til Egypten i turistområderne.
Jeg vil dog sige at når der er så mange alternative rejsedestinationer som tilbyder "det samme" uden politiske konflikter, finder jeg det svært at rationalisere en rejse til Egypten for at spare "småpenge". At spare penge for at løbe en risiko virker ikke smart.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Salkcin d. 29-05-2018 10:57:11.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2018 11:29:06
Svar/Indlæg:
3385/80
Så mange steder at besøge i hele verden, og så vil du vælge et sted med problemer? God tur :)


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2018 11:33:31
Svar/Indlæg:
2676/147
Var i Hurghada tilbage i 08 - og der var russere overalt. Luder over alt, og generelt ikke et fedt sted efter min mening.

Men, det er vel hvad man gør det til, jeg ved bare at jeg personligt ikke kommer til at sætte mine ben der igen.

Vi boede på Hilton, og der var vagter 24/7 :yes:


Søndergård
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2018 19:01:37
Svar/Indlæg:
333/30
Jeg kan ikke være mere enig med 8 og 9. Jeg var der forrige år med kone og to små piger. De lokale var super flinke, men alt andet er svindel og det de kalder 5 stjernet hoteller er nærmere 3 på en god dag ...