Test: Ultimate Ears Megaboom

Litteratur d.  21. juni. 2018, skrevet af neemos
Vist: 4169 gange.

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
21-06-2018 00:00:00
Svar/Indlæg:
1129/307
Vi kigger nærmere på en bluetooth højtaler fra Ultimate Ears, deres Megaboom, som er perfekt til den danske sommer.

Læs mere her: https://hwt.dk/LiteratureDetai...
tocool
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2018 09:23:24
Svar/Indlæg:
244/73
Og skruer man , skruen (øjet) ud i bunden. Kan man skrue højtaleren fast på et kamera stativ. /content/gfx/smilies/smile.png


xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
26-06-2018 10:34:45
Svar/Indlæg:
739/62
#1 det er satme en snedig feature... vidste jeg ikke, opkay har heller ikke et kamera stativ, men det er virkelig smart!


thg
 
Newbie
Tilføjet:
18-07-2018 10:50:54
Svar/Indlæg:
8/2

I konklusionen under Innovation / Teknologi angives at der ikke kan gives topkarakter, da det ikke længere er nyt og dertil vil jeg sige: Det er da klart, for UE Megaboom er jo en over 2 år gammel model :)


Har selv denne højttaler og er overordnet godt tilfreds, men har disse anker, som jeg ikke kan forstå at I ikke har bemærket under testen:

Min største anke: Den mangler simpelthen bas og syntes endda det er meget tydeligt. Selv en Beoplay A1 (som er væsentlig mindre) leverer væsentlig mere bas! Jeg har prøvet at lege med equalizer'en, men man skal ikke ændre meget på denne, før lyden virkelig bliver dårlig og skruer man op for bassen der, syntes jeg ikke den får en dybere bas (som jeg savner), det virker mere som at den bare justerer ned for diskant/mellemtone, så jeg holder min på "The standard" indstillingen, ellers lyder det simpelthen elendigt!

Har man Remote Power aktiveret (altså så man kan tænde/slukke højttaleren fra tlf. af) så bruger den ret meget strøm, når højttaleren ikke bruges (har derfor slået det fra).

Har man app'en installeret og Remote Power slået fra (som jeg har), så kan der godt gå noget tid før tlf. connector til højttaleren og man må ofte lukke app'en op/ned flere gange før det lykkedes at connecte. Har man ikke app'en men tilkobler bare direkte via bluetooth, så sker opkoblingen straks man tænder højttaleren (efter 1. parring).