Superbruger
Tilføjet:
13-06-2018 16:34:20
Svar/Indlæg:
1001/5
Andre Stofa/Waoo/SE kunder der oplever, at få frataget deres Offentlige dynamiske IP?
S-Dynamisk IP – Offentligt
Lavet omtil
S-Dynamisk IP – Lokalt
Uden at få noget at vide omkring det?
Så det der sker er, at strømmen går hjemme ved mig en dag, og efterfølgende kan jeg ikke få adgang til min NAS på en ekstern forbindelse. Jeg finder ud af, at det er fordi jeg har fået en ny IP-adresse (hvilket jo er fair nok, det er jo ikke en fast IP. Men når jeg prøver at bruge den nye IP-adresse er der ikke hul igennem.
Jeg spekulere, spekulere og spekulere noget mere.. Kigger i alle indstillinger på router, NAS osv..
Ind til jeg prøver at tjekke mit abb. ved Stofa. Jeg har altid haft en offentlig dynamisk IP adresse ved SE (senere Stofa). Det er ikke noget de giver længere, og i dag skal man købe en fast IP, for at kunne dette. Men eftersom mit abb. altid har indeholdt det, har jeg altid kunne få dem til at åbne for det, selv når jeg flyttede.
Nu står der pludseligt, at jeg har en lokalt tildelt IP (altså er den NAT'et) i deres interne system for at spare på IPv4 adresser.
Jeg ringer så der ind for at få dem til at fixe problemet og lave det tilbage til en offentligt IP. Men får nu at vide, at det kan de ikke og at alle bliver flyttet over på lokalt tildelte IP fremover.
Jeg klager selvfølgelig og vil have ham til at advancere sagen opad, får jeg som kunde står pludseligt med et dårligere produkt end jeg har skrevet under på og betalt for. Han lover de ringer tilbage.. jeg spørger indtil hvornår jeg kan forvente svar (jeg skulle virkelig selv give ham alle svar og spørgsmål), vil der gå en uge eller 1 år? Hvor på skalaen ligger de.. Han joker med 10 år, men retter det til 1 uge. Lad os se. jeg tror ikke jeg hører noget frem dem. Men de har dælme en sag på nakken, hvis de tror jeg giver sådan op 🤣