Overføre billeder fra en mobil med knust display. How?

Diverse d.  26. juni. 2018, skrevet af Senosk
Vist: 1824 gange.

Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
26-06-2018 17:42:15
Svar/Indlæg:
233/38
Hej alle.

Det er sådan at jeg søndag morgen var sådan en uheldig idiot, at jeg kom til at træde på min mobiltelefon da jeg stod op, fordi den var røget ned fra natbordet, så displayet blev knust og derved gjort telefonen ubrugelig. I kan se at den er helt ubrugelig på dette billed



Det er desværre umuligt at skifte skærm på den, da den er bøjet i den ene side



Jeg kunne jo så godt helt vildt tænke mig, at redde de billeder og videoer, som der nu engang ligger på den, men når nu jeg ikke kan få adgang til telefonen, så må det blive via USB-overførsel til computeren.
Ingen af billederne el. videoerne ligger på et micro-SD kort, men direkte på telefonens hukommelse.

Jeg kan inderligt ikke få adgang til min mobiltelefon.
Hver gang at jeg prøver at tilgå den via Denne Computer, så viser den ingenting. Bubsi er telefonens navn.
Jeg har prøvet at genstarte min PC, prøvet at skifte kabel og endda sat kablet i de forskellige USB-inputs, som jeg har i mit kabinet.

Intet sker.



Jeg tør ikke slukke for telefonen, da jeg jo ikke vil kunne starte op den op igen.
What to do, guys?

Det drejer sig i øvrigt om en Huawei P10 Lite.
Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2018 18:40:47
Svar/Indlæg:
5874/1287
Du kan evt prøve at hente "HiSuite", som er Huawei's program til kommunikation mellem tlf og PC. Kan hentes her:

https://consumer.huawei.com/mi...


Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
26-06-2018 18:53:44
Svar/Indlæg:
233/38

Du kan evt prøve at hente "HiSuite", som er Huawei's program til kommunikation mellem tlf og PC. Kan hentes her:

https://consumer.huawei.com/mi...

Burgurne skrev d. 26-06-2018 18:40:47


Fint forslag, men det kræver desværre også at jeg aktivere det på mobilen. :\


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2018 18:54:13
Svar/Indlæg:
7765/230
#1
Det er nok for sent, der skal han jo også bruge skærmen til div. tilladelser..


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2018 19:24:40
Svar/Indlæg:
978/160
Burde være let via DOA


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2018 19:24:57
Svar/Indlæg:
2957/206
Normalt nu om dage, for at se telefonens indhold, så skal telefonen være låst op, og forbi en evt. skærmlås.

Det kan så godt blive noget svært for dig, men der er en chance for at touch stadig virker - så hvis du husker hvordan du kommer ind på den, uden hjælp af faktisk at kunne se, så kan du evt. gøre det på den måde.

Der er dog nok stadig muligheden for et nyt display, det bliver bare noget med at det bliver sat til, men ikke sat fast - så at displayet ligger uden for telefonen, og du så kan gøre det du har brug for at gøre.. alt efter hvor lange de fleks kabler altså er.


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2018 19:26:54
Svar/Indlæg:
3321/21
Du har ikke lavet backup med Google Photos?


Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
26-06-2018 20:05:39
Svar/Indlæg:
233/38
#4 DOA?

#5 Jeg kan jo sagtens huske koden til den og den har dog også en fingeraftryksaflæser, som dog ikke altid har virket.
Jeg vil jo bare ikke kunne se hvornår skærmen er låst op.

#6 Desværre nej. >_>


Pappasmirf
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2018 22:10:11
Svar/Indlæg:
56/7
Køb en skærm på ebay. Slut den til. De koster ikke så meget. Du kan se videoer på youtube hvordan du skifter skærm. Du kan ikke redde telefonen, så skæv som den er, men hvis der ikke er andet i stykker kan du taste din kode og overføre billeder til pc. Det ville jeg gøre hvis det var mig der havde jokket i "spinaten"