Må indrømme at jeg aldrig har forstået hvorfor folk køber disse forholdsvis dyre nVME SSD'er. Til alm. brug er der minimalt med forskel der er på SATA SSD'er og nVME'er.
Det eneste sted, hvor man kan mærke en reel forskel, er i sekventielle operationer, ellers er der ikke den store forskel.
Skal lige finde et skærm recording software, så kan jeg give et eksempel hvor at jeg tydeligt mærker ca. 4 gange højere hastighed... Til det jeg primært bruger computeren til.
Fin pris.
Hvor varm bliver den i brug?
Den sidder i NVMe slot nr 2 på mit bundkort - længst væk fra GFX. Der er desuden sat et passiv køleelement på. Ved disse varme dags temeraturer er den 39 grader idle, og 44-47 under load.
På en "normal" dag er temps 5-6 grader under de nævnte.
Tak for det hurtige svar. Den må jeg overveje. Er ikke meget for at "snyde" med tolden, men til 1100kr ca er det vel stadig en fin NVMe
Det er et glimrende køb - har selv fået en fra Kina til 90 Euro, og den er noget hurtigere end Intel P600. Har testet den med Atto og den overholder de specifikationer som producenter lover - hvor finder man en disk med passiv køler og den hastighed til 675 kr. ?
Efter en stigning af dollar kursen koster den nu 740,- uden Passiv Køler, og 775,- med passive køler.Synes stadig det er billigt :)
Det er et glimrende køb - har selv fået en fra Kina til 90 Euro, og den er noget hurtigere end Intel P600. Har testet den med Atto og den overholder de specifikationer som producenter lover - hvor finder man en disk med passiv køler og den hastighed til 675 kr. ?
Skrev NicktheGreek d. 10-09-2018 08:21:24