WiFi i lejlighed

Netværks  d.  17. juli. 2018, skrevet af Spacepirat
Vist: 1075 gange.

Spacepirat
 
Enthusiast
Tilføjet:
17-07-2018 23:19:01
Svar/Indlæg:
48/10

Hej Alle,

Jeg søger gode råd ift. et nyt accespoint til min lejlighed, da jeg har store udfordringer med signalet pt.

Der er mange Wifi's i området og dette påvirker min forbindelse ekstremt, wifi'et melder om "severe interference" på både 2,4 og 5 ghz båndet, og dette må jeg nok kunne konstatere er sandt. på 2,4 ghz kan jeg om aften kun få 1-2 mbit ud af det. Jeg har med en zyxel repeater formået at presse ca. 40 mbit igennem til mit tv i soveværelset, men bærbaren kan kun trække 20-30 igennem (der er en mur der blokere mellem seng og repeater. Derudover er signalet ikke stabilt, det har store udsving i hastigheden. 

Jeg har forsøgt at ændre kanaler osv, men uden den store effekt; 2,4 står til 11 og 5 ghz står til 52.

Jeg har derfor kigget på den nye Unifi nanohd (https://unifi-nanohd.ubnt.com/ ), men jeg er usikker på om den er pengene værd, og eller om det er overkill.

Teknisk info:
Forbindelse: 100/20 mbit (coax) 
Enheder: 5-10 (+ 15-20 zigbee og zwave enheder)
Lejlighed : 120m2, murstensmure, værelser er adskilt på midten fra stue, køkken osv. via lang fordelingsgang. 
Nuværende accesspoint: kartoffel AIO der fulgte med fra Yousee.

Planen er at det nye accesspoint skal sidde i loftet i gangen, da dette er midten af hele lejligheden, derfor ville POE være en fordel. 

Del endelig jeres egen erfaring eller knowhow med mig.

Tak :) 

- Patrick

Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2018 09:29:01
Svar/Indlæg:
3385/80

Der hvor vi bor er hele bygningen lavet med forstærkede betonvægge, som selvsagt er rigtig gode til at dæmpe trådløse signaler med.

Dét der blev løsningen hos os var en Synology RT2600AC. Den formår at presse over 200 MBit/s igennem de tykke vægge, selv skifte kanaler alt efter forhold og har samtidig mange gode funktioner.



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2018 17:28:49
Svar/Indlæg:
1347/11

Nu skriver du selv at der er mange netværk rundt omkring din bopæl, hvis du kan skifte den kanal som dit netværk sender ud på til en helt anden end de andre, så kan det være at du slipper for at bruge penge på at købe nyt.