Jeg har aldrig set nogen lignende, og tænkte at jeg lige ville dele hvad vi fik ind fra HP i dag.
Det er et PCIe x16 udvidelseskort der kan sidde i noget så lille som en WS460c Gen9 blade, og kan indeholde 4x MXM (bærbar) grafikkort.
Vi fik 16 stykker ind, alle med 3 GPU'er monteret, alle sammen Quadro 3100M som ligger omkring 670M ydelse, så ikke de nyeste eller hurtigste GPU'er, men 30 sammen skulle nok kunne lave et eller andet.
Hvis man lige satte en server op med dem i, og lod dem mine i nogle måneder :D
Ikke noget vildt, men blot interessant og er ikke noget jeg har set før, og tænkte at i måske heller ikke havde set sådan noget før..
Dvs du kan sætte tre Quadro 3100M i én PCI-E port? Lyder da ret vildt. Tænker ikke det kan være helt tosset i feks CUDA compute med feks 12 x 3100M i maskinen? 😀
Der er stadig en ekstra MXM port, men den er ikke helt høj nok til at kunne have et 3100M kort i, men der er skruer til montering. Måske der kan fås andre MXM kort der ikke fylder så meget, så det kan sidde der, og man kan have 4 GPU'er.
Dvs du kan sætte tre Quadro 3100M i én PCI-E port? Lyder da ret vildt. Tænker ikke det kan være helt tosset i feks CUDA compute med feks 12 x 3100M i maskinen? /content/gfx/smilies/grin.png
Skrev AliasGus d. 19-07-2018 13:25:54
LOL _ kan man sætte en sådan et kort i en normal PCI-E gen 2/3 slot ?.
ser dog ud til at det der hænger ud over PCI-E porten sidder "lidt lavt".
Send one to me to play with ? :)
Tror jeg har et mindre MXM kort liggende fra et par gamle bærbare.
De kan nemlig sidde i normalt PCIe slots, men hagen er nemlig at de er meget lave, og bundkort der har komponenter efter PCIe porten kan ikke have kortet i sit.
Med den blade server som kortet er beregnet til sidder der dog blot en riser, og så sidder kortet i sit eget ligge kabinet.
Større rack servere har også en eller to riser hvor de fint kan være :yes:
Har et mobo sådan en kunne passe på - Et ITX sleeperbuild.
Kunne være vildt med et sådan kort i :)
Hvad er der af udgange på sådan et kort ? - hvis overhovedet ?.
Skal de kasseres- gives væk eller andet er jeg interesseret i ET ( hvis der er noget vga/dvi/HDMI/dp på ) ?
Ser ikke ud til der er meget ESD beskyttelse på din arbejdsplads 🤣
De koster 900 dollars og kom ind sammen med et stort lot af harddiske, så de skal sælges ikke gives væk 😛
Der er ingen udgang, det er sikkert beregnet til virtualisering og generelt bare at knuse tal, ikke til at vise grafik
Hvad skal man bruge sådan noget pjat til? 😀