eGPU - erfaringer

Grafikkort d.  24. juli. 2018, skrevet af NoNig
Vist: 1135 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2018 19:48:18
Svar/Indlæg:
23132/740

Hey all

Ville blot høre, om der er nogle af Jer, der har erfaring med følgende:

Zotac AMP box mini
Aorus Gaming Box

- eller lignende løsninger?

ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2018 20:34:30
Svar/Indlæg:
3799/43

Hej NoNig, nyt at se dig her på hwt.

En Egpu kan være nyttig, så længe  at dit system har noget godt hardware (Cpu, ram). 

Hvis at dit system ikke er hurtigt nok, så vil det lagge, da Egpu'en ikke kan booste resten af systemet.

Det kan du se her, hvor at Austin Evans tester, en Egpu på en ældre Macbook.

https://www.youtube.com/watch?...

Men Hvis at dit system er hurtigt nok, så er det et godt Boost til dit system.

Ulempen er dog at det kan være en dyr løsning, da man kan blive tvunget til at købe en ekstra skærm, hvilket gør det endnu dyre.

Her kan du se hvad en Blackmagic eGPU , kan yde på en Maxed Macbook (17:29)  den fungere ved plug and play.?

https://www.youtube.com/watch?... ?

?Her kan du se linus teste en Egpu , på en Windows pc. ?

https://www.youtube.com/watch?... ?


??Hvilket OS skal det benyttes på ? 

?



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
24-07-2018 22:29:20
Svar/Indlæg:
2263/307

HEY, DET ER NONIG! Kæft jeg savner dig. Kommer du snart og smager mine safter?  ❤


Der begynder så småt at komme videoer på youtube der viser, at de fungerer fint på Mac. OWC har lavet et lille chassis der har fået stor ros for størrelsen, og prisen. Jeg lurer selv på sådan et.



cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2018 08:18:14
Svar/Indlæg:
825/30

Jeg og flere venner har positive erfaringer. Vi mister 10-30% ved GTX 1070/1080 kort, men det er intet ift. det gain vi får.

Jeg tror helt klart at flere begynder at købe en laptop med en stor CPU (Se bare Dell XPS serien som du kan få med 6 kerner) 16-32GB ram og en eGPU

Jeg har kun erfaringer med Windows




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2018 10:33:14
Svar/Indlæg:
23132/740

Hvilket OS skal det benyttes på ? 


Skrev ICE-Cool d. 24-07-2018 20:34:30
Primært macOS, med mindre jeg går Hades Canyon ruten.


HEY, DET ER NONIG! Kæft jeg savner dig. Kommer du snart og smager mine safter? 


Skrev svedel77 d. 24-07-2018 22:29:20
Soon 😎

Jeg har kun erfaringer med Windows


Skrev cyph3r_smurf d. 25-07-2018 08:18:14
Det er ok, jeg har flere idéer i luften.
Overordnet:Jeg har tre computere, som hver bruger to kabler for at jeg kan bruge dem alle på to skærme. Det er et virvar af kabler og jeg skal hele tiden huske hvilken computer der er sat til hvilken indgang på hver skærm. Det er mildest talt åndssvagt.Som behovet er lige nu; - en computer der agerer iTunes-server til backup af devices og download af købt indhold og mail. Pt. varetages det af en MacMini som kører næsten 24/7.- en computer til større og tungere projekter samt gaming. Det er den stationære computer.- en computer som af og til skal kobles til skærmene for øget produktivitet. Det er MacBook'en.
Da der er begrænset med plads på skrivebordet har jeg overvejet, om det kunne betale sig med en eGPU til MacBook'en og så installere Windows via BootCamp - så kunne eGPU'en også fungere lidt som en dockingstation.
Pt. hælder jeg mest til følgende løsning:Sælge Mac Mini og den stationære og investere i en Hades Canyon NUC til gaming og de tungere projekter. Så kunne jeg købe en TB3-dock til MacBook'en med de nødvendige forbindelser og nøjes med ét kabel til MacBook'en.
Jeg har også overvejet at skifte de to skærme ud med én større skærm, men jeg er begyndt at nyde at have den ene skærm på højkant til kodning og browsing.
Havde MacBook'en haft 16 GB RAM og en 512 GB SSD, havde jeg fint kunne nøjes med dén og så dual boot.

#firstworldproblems