Døren er stadig en glitch 😛
Fedt projekt ellers :yes:
Ja, min el-regning ligger på omkring kr. 275,- om måneden. Det er dyre pærer med RA97. Men de er tjent hjem på 24 måneder.
Døren er stadig en glitch /content/gfx/smilies/tongue.png
Fedt projekt ellers /content/gfx/smilies/yes.png
Skrev noxon d. 25-07-2018 01:40:29
#0 jeg savner tråde fra den mand, det var altid god underholdning
Du sparer 2.5 KWh i strøm på belysning i et rum om dagen?
Jeg kan heller ikke helt få regnestykket til at gå op, alle lamperne er jo ikke tændt samtlige timer i døgnet? Og bevares LED bruger mindre strøm, men bruger dog strøm trods alt.
Jeg kan ikke udføre regnestykket, men jeg kan se på min elregning at jeg sparer godt kr. 200,- om måneden, ene og alene på at have skiftet til LED.
Januar 2016 = 574 kWh
Januar 2017 = 412 kWh
Januar 2018 = 374 kwh
Vi har nu fuldt ud LED pærer i hele hytten (på nær nogle G9 pærer på 1 salen) og som I kan se er forbruget gået væsentligt ned - min kone har dagpleje, så der bliver brugt en del strøm da lyset er tændt det meste af dagen.
#7 hvorfor have lyset tændt hvis der er nok lys ude fra?
#8 Fordi det om vinteren er mørkt udenfor 🤣
Ej, i den ende hvor legeområdet i dagplejen er, er de 2 døre der normalt giver lys, lukket for selve dagplejen - så den lampe med 9 arme i den ende er tændt hele tiden.
Der er desuden lavet en tilbygning på huset der gør at noget at lyset udefra i den ende også bliver blokket lidt.
Bimåler eller samlet forbrug i huset?
Januar 2016 = 574 kWh
Januar 2017 = 412 kWh
Januar 2018 = 374 kwh
Vi har nu fuldt ud LED pærer i hele hytten (på nær nogle G9 pærer på 1 salen) og som I kan se er forbruget gået væsentligt ned - min kone har dagpleje, så der bliver brugt en del strøm da lyset er tændt det meste af dagen.
Skrev Micks d. 26-07-2018 13:20:11
Samlet forbrug :yes:Bimåler eller samlet forbrug i huset?
Januar 2016 = 574 kWh
Januar 2017 = 412 kWh
Januar 2018 = 374 kwh
Skrev Micks d. 26-07-2018 13:20:11
Skrev M.Beier d. 26-07-2018 19:09:40
Vi bruger en del strøm herhjemme. Så jeg ringede til vores elselskab og sagde at de måtte kunne gøre det bedre. 5 minuters samtale og vores kW pris faldt med 20% En meget hurtig udregning siger ca 7-9 kr sparet pr dag.
Poiten er at i måske kan opnå en yderligere besparelse hvis i som mig har sovet lidt i timen i forbindelse med at shoppe el.
Min datter tager på efterskole efter ferien. Tænker der bliver råd til en Ferrari i sparet strøm. 😲