Mon HWT kan godkendes af Nvidia for et review?

Grafikkort d.  03. september. 2018, skrevet af Burgurne
Vist: 1076 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2018 16:37:46
Svar/Indlæg:
5874/1287

Nvidia styrer nu markedet så brutalt, at de vil have navn, telefonnummer og email adresse på den der skal teste deres grafikkort, samt vedkommende skal underskrive en "Multi-year NDA".  

Samtidig bliver der IKKE leveret drivere med sample-grafikkortene. 



For a reviewer to have access to the driver, he must first sign Multi-year NDA  (which is fine if you are "just" a card reviewer), then he will log into a protected site which is most likely a secured version of GeForce Experience in order to obtain the driver, and download from there into a specific machine with the new RTX card being present.



Læs mere her:

https://www.hardocp.com/articl...



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 03-09-2018 16:38:40.
Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2018 16:58:34
Svar/Indlæg:
447/2

Der er der ingen HW sites med bare det mindste form for sund fornuft som underskriver en NDA som gælder i 5år. 

Det ville betyde at når der kommer rygter om f.eks et grafikkort og der kommer nogle leaked informationer, så har NVIDIA ret til at sige man har brudt ens NDA og dermed bliver blacklisted som approved reviewer. 



gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2018 18:14:20
Svar/Indlæg:
5504/640

Og det er vigtigt at være en approved reviewer?


En hver med en youtube kanal kan købe et produkt og så lave en anmeldelse af produktet.


Måske for man så ikke produkter så man kan teste dem før de udkommer, men der kommer jo tit anmeldelser som f.eks grafikkort (som er mest aktuelt) efter de officielt er udkommet, UDEN at det er en katastrofe.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2018 19:54:46
Svar/Indlæg:
5874/1287

Ja, jeg forstår heller ikke rigtigt hvad det egentligt er Nvidia vil opnå med denne form for "tvang".

Mon Bossen eller Gripen90 ville underskrive sådan en NDA? Og selvom en af dem gjorde, ville hwt så blive godkendt af Nvidia alligevel? Jeg ville bestemt ikke underskrive den, så hellere vente til efter kortet er udkommet (med de rigtige drivere) og SÅ lave et review, uden at have "solgt min sjæl"  🙂



Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2018 20:01:06
Svar/Indlæg:
447/2

Og det er vigtigt at være en approved reviewer?


En hver med en youtube kanal kan købe et produkt og så lave en anmeldelse af produktet.


Måske for man så ikke produkter så man kan teste dem før de udkommer, men der kommer jo tit anmeldelser som f.eks grafikkort (som er mest aktuelt) efter de officielt er udkommet, UDEN at det er en katastrofe.


Skrev gasolin d. 03-09-2018 18:14:20
Ja, En hver YouTuber med økonomien i orden kan købe et 10.000kr kort. 
Og ja, Der kommer mange reviews ud efter kortet officielt er frigivet og kan købes, men et review site som bare er en smule seriøs, deeplinker ikke til et andet review site. Men laver sine egne reviews. 
Tvivler stærkt på at HWT og HOL har den fornødne økonomi til at smide 10.000kr efter et grafikkort for at lave et review. De er afhængige af at kunne modtage review sample fra de forskellige producenter. 
Det specielle her er at Nvidia binder de enkelte sites til en 5 års NDA hvis man ønsker at komme i betragtning til et review sample. Dette bevirker så også bare at de pågældende review site diskvalificere sig selv til at lave nyheder om måske nogle leaked informationer om et pågældende nvidia grafikkort i fremtiden.
Informationer om leaked detailer, benchmarks etc som bliver lavet som en nyhed = clicks = reklameindtægter, som ret mange sites faktisk er deres eneste omsætning. 


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
03-09-2018 22:30:14
Svar/Indlæg:
6368/477

Der er jo forskel på at videregive information, eller selv at leak dem.

Hvis vi underskriver en NDA betyder det altså ikke at vi ikke kan lave en nyhed om leaked benchmarks, vi må bare ikke komme med vores egne tal, jeg mener faktisk at vi slet ikke må sige at vi har et kort. Men at videreformidle en information kan aldrig gå imod en NDA. Ingen ved jo om det er fake eller ej.


At underskrive Nvidia's NDA er skam slet ikke "at sælge sin sjæl". Du kan sige præcis hvad du vil så snart NDA'en er ophævet, om det er til Nvidia's fordel eller ej.


Jeg forstår skam godt at folk er efter dem med GPP og nu dette med kontrol af hvem der må få review samples, men så slemt er det altså heller ikke.


Nu da jeg har fået min egen HWT mail tilbage (og jeg ikke har underskrevet NDA) kan jeg vel godt afsløre at et par producenter allerede har skrevet at de har samples som de vil udlåne. Hvor aktuelt det egentlig bliver ved jeg ikke. Om vi har fået et ved jeg heller ikke, og det må jeg heller ikke bekræfte hvis vi havde.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-09-2018 08:47:21
Svar/Indlæg:
15982/637

Som #5 siger, så bliver man ikke bundet på hænder og fødder med en NDA aftale. Som nævnt må man blot ikke videregive information som vi selv har testet/oplevet mv. før NDA'en udløber. Hvis man så vælger at bryde den aftale, så er nVidia juridisk i sin gode ret til at stoppe aftalen.
Der er sådan set ikke noget fordækt i det, og som en side bemærkning, så sker det samme også hos AMD, når man tegner en NDA  🙂

Elric fra Tech of Tomorrow forklarer sådan set NDA aftalen fint og retter også skepsis mod Kyles artikel. Steve Burke har Gamers Nexus har også haft det omtalt med en jurist og der er lovligt set intet fordækt over det.

https://www.youtube.com/watch?...



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Gripen90 d. 04-09-2018 08:50:43.


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2018 10:54:28
Svar/Indlæg:
2587/91

imo virker det som endnu et kyle-forsøg på at jorde Nvidia ovenpå GPP-skandalen..



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
04-09-2018 11:21:27
Svar/Indlæg:
6368/477

imo virker det som endnu et kyle-forsøg på at jorde Nvidia ovenpå GPP-skandalen..


Skrev xt0m d. 04-09-2018 10:54:28
Det er ikke iorden, men Nvidia ramte ham hårdt da han kom med GPP historien, så det er vel forståeligt at han er lidt bitter, men i sidste ende, hvad havde han egentlig regnet med...


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2018 12:06:47
Svar/Indlæg:
447/2

Som #5 siger, så bliver man ikke bundet på hænder og fødder med en NDA aftale. Som nævnt må man blot ikke videregive information som vi selv har testet/oplevet mv. før NDA'en udløber. Hvis man så vælger at bryde den aftale, så er nVidia juridisk i sin gode ret til at stoppe aftalen.
Der er sådan set ikke noget fordækt i det, og som en side bemærkning, så sker det samme også hos AMD, når man tegner en NDA  🙂

Elric fra Tech of Tomorrow forklarer sådan set NDA aftalen fint og retter også skepsis mod Kyles artikel. Steve Burke har Gamers Nexus har også haft det omtalt med en jurist og der er lovligt set intet fordækt over det.

https://www.youtube.com/watch?...


Skrev Gripen90 d. 04-09-2018 08:47:21
Ah okay.
Synes bare jeg læste et par steder af deres NDA virkelig var krasbørstig, selv hvis man videregav leaked (potentiel fortrolige informationer) om et produkt :)


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
04-09-2018 12:27:37
Svar/Indlæg:
4295/306

Nu er det jo også kun relevant for de hardware sites som pin og død skal have deres dybdeborende reviews klar og online på det klokkeslet hvor produktet frigives. Og i dette tilfælde Nvidias egne udgaver af grafikkortene.


Det er jo ikke nødvendigt når vi skal teste f.eks. MSI's udgave hvor MSI sender os et grafikkort til test. Men det foregår jo også EFTER chippen er udkommet.



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2018 15:49:50
Svar/Indlæg:
3059/255

Men det bliver nu spændende at læse om de nye kort



Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2018 16:21:24
Svar/Indlæg:
5474/39

Gør ikke noget, vi ikke er med i første bølge af test af nye kort.  


Jeg har overvejet købe intel aktier. Der er snart nye cpuer fra dem.


Ved ikke om det er fy fy, men Nvidia aktien steg lidt efter udgivelsen af nye grafikkort. 



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 04-09-2018 16:24:10.