Så kom der dato på, hvornår vi kan se frem til rigtige reviews af den nye serie RTX fra Nvidia.
Men allerede nu er der tale om, at der drosles ned for ray tracing i spil, da det koster for meget performance at have det slået til. Se f.eks her, hvor DICE skriver om dette til BF5
https://www.techpowerup.com/24...
Måske for det ikke skal ende sådan her?
2080TI = 60 fps 1080p
2080 = 60 fps 720p
2070 = 60 fps 480p
Men selvfølgelig med raytracing slået til, så du får de fede skygger og lyseffekter.
Eller Metro 1080p 40FPS når RT og Hairworks og alle nvidias fantastiske teknologier er slået til:
https://www.tweaktown.com/news...
Det lyder fedt og sikkert fede effekter, men hvis det koster så meget i ydelse så er det en gimmik som ingen kommer til at bruge. Hvem køber et grafikkort til 10000+ kr. og så kører 40fps i 1080p???
GeForce GTX 1080 Ti running at 4K with "largely pleasant liquid frame rates" says PCGamesHardware, while the RTX demo was running at 1080p on the next-gen GeForce RTX 2080 Ti and was "still just playable".
Netop! Det bliver nok ikke med 1.generation at r.t. får sit store gennembrud. Men måske vi alle ser anderledes på det, når der kommer benchmark fra "alm." spil med "alm." dx 11/12 effekter, så de nye kort direkte kan sammenlignes med de nuværende GTX-kort.
Hejsa
Man skulle som forbruger boycotte de klort, det ligner mere og mere at vi går imod nvidia only spil.
Støt gerne de nvidia kort der understøtter fælles og åbne teknologier, ønsker bare ikke at ende med nye g-sync tilstande hvor man betaler mere for en licens for at få hvad andre giver gratis med som VESA FreeSync som laves efter fælles standarder.
Med venlig hilsen
Så det vil sige, at vi godt kan springe over med at teste kortene herinde? 🙄
#3 - og AMD der tager voldsomt mange penge for sine grafikkort så som VEGA 56 og VEGA 64.
Mindre raytracing og højere fps i bf5
Jamen for fa.... da! I linket fra #6 står bl.a. flg:
The option to use DirectX 11 in Battlefield 1 also appealed to gamers with multiple GPUs, since AMD’s CrossFire and Nvidia’s SLI both worked to improve frame rates. Unfortunately, neither technology functioned under DirectX 12. This continues in Battlefield V, as DICE has no plan to support multi-GPU configurations.
Det vil altså sige, at hvis man vil bruge ray tracing (som jeg forstår det, virker det kun med dx12??), så kan man KUN bruge et grafikkort? Dvs alle jer "rige" der plejer at køre Sli enten må undvære ray tracing og køre dx11, eller lade kort nr 2 tage en fridag.
Jeg håber oprigtigt for Nvidia, at deres nye serie vil være en væsentlig forbedring i forhold til GTX 10xx kortene, for ellers har de da ikke ret meget at komme med.
Nu er dato'en for frigivelse af reviews udsat til d. 19/9:
#8 Det er så folk ikke kan nå at afbestille deres kort pga. dårlige reviews, når de allerede er afsendt :D
Så er det jo godt man har returretten.