Laptop skærm + 2 eksterne skærme, hvordan?

Diverse d.  05. september. 2018, skrevet af ~ashes~
Vist: 5850 gange.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2018 17:48:46
Svar/Indlæg:
828/108

Hej folkens!

Jeg har en nyere ASUS ROG laptop med 1 HDMI output. Til den vil jeg gerne tilslutte 2 eksterne ASUS 27" skærme som modtager hvert deres signal, altså laptopskærmen skal registrere som skærm 1 og de to eksterne som hhv. skærm 2 og 3, så jeg kan udvide skrivebordet og have vidt forskellige ting på dem.

Jeg har købt en HDMI splitter (1x2)  og har så tilsluttet den til den ene HDMI out der er på laptoppen, men i Windows 10 kan jeg kun identificere laptopskærmen som skærm 1 og de to eksterne skærme får istedet for hvert deres signal nu samme signal og er dermed begge skærm 2.

Det føles som om jeg har forsøgt stort set alt der kan gøres, men det skulle jo gerne virke dette setup, skulle det ikke!? 

Nogen herinde må da vide det tænker jeg? ;) 

- Jeg ved jo at jeg kan tilslutte skærm 3 til VGA porten eller jeg kan købe en USB to HDMI dimsedut, men kan de virkelig være de eneste løsninger? - Er det ikke muligt at splitte HDMI outputtet til to individuelle signaler? 

I might be dumb, but someones gotta tell me! :D

Klump

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2018 06:06:28
Svar/Indlæg:
447/2

Du skal ud i en USB / USB-C dockingstation :)

noget ala 

https://www.proshop.dk/Docking...

https://www.proshop.dk/Docking... 

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2018 11:31:53
Svar/Indlæg:
828/108

Tak for links! - Men jøsses hvor er sådan en løsning dog dyr for så lille en funktion trods alt... Findes der virkelig ikke andre og billigere løsninger!?

Klump

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2018 17:55:39
Svar/Indlæg:
447/2

Det der med at splitte signalet kan du sagens, men din maskine vil forsat kun register en enkelt skærm desværre og dermed vil du bare have 2 skærme som kører samme billede.

Du skal ud i noget dockingstation. Lenovo smed jeg bare lige, fordi vi bruger dem på arbejdet :) Men der findes sikkert billigere docks på Ebay :)

Husk at tjek om de understøtter f.eks 2560x1440p hvis dine skærme kører den opløsning. 

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
06-09-2018 19:12:56
Svar/Indlæg:
2826/100

Tjek lige om din skærm understøtter Daisy chain  på DP, så bør du kunne gøre det som du ønsker. Jeg ved Dell skærme har det, men kan jo være dine også understøtter det 

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2018 21:45:36
Svar/Indlæg:
1349/11

Nej du kan ikke splitte HDMI signal til 2 forskellige. Det er Displayport som man kan splitte.

Du skal have fat i sådan en usb-dims som #1 forslår, eller købe en dockingstation til din bærbare.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2018 09:46:04
Svar/Indlæg:
828/108

De har begge et 'DP' på bagsiden, men jeg mangler så det kabel der passer til, dog tænker jeg ikke at det fungerer som et output men bare et display port input...

Jeg har en DVI udgang på bærbaren ved siden af HDMI, hvis jeg anvender det så kan jeg vel have en uafhænging skærm tilsluttet der?