Hej.
Jeg har en 4Tbyte extern harddisk (USB3), og når den er tilsluttet, så blinker den konstant, da der er "et eller andet" der vil læse på den hele tiden. Hvordan finder jeg ud af, hvilket program det er?
Det er IKKE viruskiller, defragmentering eller fejlsøgning (den i Windows), men hvad er det mon så?
Eneste process der har konstant access til HD i joblisten, er den der hedder system (ntoskrnl.exe), og den er ganske lav, men den er der. I.flg ydelsesmåling, så læses der med 24-25 kb/s, så det går jo meget langsomt, hvad det så end er. Når jeg så læser/skriver til disken selv, så kører den fuld hastighed, så det er ikke selve disken der er sløv.
Jeg har ladet den stå tændt for at se om det holder op, men nu har den stået tændt siden kl 3 i nat, og der er konstant access til den. Hvad fa.... kan det være?
Hvilken disk er der tale om? har du evt prøve et andet USB kable og port?
Fordi det lyder mærkeligt.
#1 Har prøvet at skifte begge dele, uden held. Når den booter op, så begynder den allerede når den har stået 5-10 sekunder på login skærmen UDEN jeg har logget ind, og så fortsætter den ellers til jeg lukker PC'en ned.
#2 Har nu prøvet alle hans forslag, incl at downloade Security Task Manager og lade den se på sagen. Det afhjalp heller ikke problemet. Har haft deaktiveret alt i BitDefender også uden det ændrede noget som helst.
Når jeg ser i resourceovervågning, så er der intet program der har en diskaktivitet der passer med det aktuelle forbrug på H: (det hedder min externe hdd). Hvis jeg fjerner drevbogstavet helt, så den bare hedder "DISK 4", så er der stadig aktivitet, men aktiviteten er faldet til 16,5KB/s
Hvad sker her mon?
Ikke at jeg har noget løsnings forslag men, på dit billede bliver der kun læst fra disken, bliver der også skrevet til den når den ikke er i brug?
Nej, der læses kun når den ikke er i brug
Ok, jeg har lige tjekket på min PC. Alle mine diske (både SSD og HDD) bliver der læst fra når de ikke er i brug. Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig om det. SSDer bliver der læst fra med 24-25KB/s, HDD med det dobbelte men, den er delt i to partitioner.
Det må så være noget nyt Windows er begyndt på, for førhen gik den i dvale efter ca 30 minutter hvor jeg ikke brugte den, men det gør den bestemt ikke nu!