Hejsa har er phanteks eclipse p400s
Vandkøler i front med to fans der trækker luft ind og to i top, som trækker luft ud...
CPU bliver for varm, meeeeen hvis jeg tager fronten af, så har jeg en temp på 40 in game..
Nogle ideer? Overvejer at bytte om på fans så det bliver omvendt? Eller sætte køleren i top istedet for?
sæt radiator i toppen , og så 2 i front , men airflow i det kabinet er elendig , jeg har præcis det samme til at stå og samle støv forde cpu og næsten blev varm selv med 2 blæsere i front og for neden og i toppen og bag i , den kan bare ikke suge nok ind i fronten :) , så jeg skiftede .)
Altså jeg har rigeligt med blæser i 120 og 140..
1. Så jeg sætter radiatoren i top, med to fans der trækker luft ud på bagsiden?
2. Så sætter jeg 2x 140 fans i front, som skal trække luft ind?
3. Flere fans du vil have sat i? Og hvis ja, hvor henne og in tale eller out
Den lukkede front er noget skod i min bog.
Find et kabinet med åben front
dem i fronten suger ind , dem i toppen suger ud , og den bagerst suger ud , , men jeg ville anbefale og skifte kabinet , , du kan kabinet med lukkede front som faktisk har ok temp , men det kabinet du har som jeg også har haft , sutter røv :) , jeg skiftede til en med åben front :)
Årrrh, har kun haft det i et par måneder og syntes det er super cool jo!!😬
5# bare husk jo varmere ting er jo kortere leve tid :) , jeg syntes også det ser mega fedt ud ...men detvar varmt :)
Jeg har lige bygget en ny PC og i den forbindelse kikkede jeg på 2-3 mio. forskellige kabinetter - mindst 😉
Årrrh, har kun haft det i et par måneder og syntes det er super cool jo!!😬
Skrev Meandro d. 22-09-2018 09:19:24
jeg syntes nu https://www.komplett.dk/produc... #
er ret cool , og det er full mesh i front og der kan være 3x 120mm i front :) men igen smag og behag :)
Den Fractal ser også nice ud - men kan den klare en Corsair 115 i toppen uden at komme i konflikt med MB, RAM eller lign.?
Dobbel post
Har selv haft kigget på en X62 i tidernes morgen, men valgte den fra da jeg læste at den netop havde nogle problemer med at holde cpu'en nedkølet, men det ikke grundet airflow eller noget, men grundet dårlig montering, vel og mærket fra NZXT's side af, altså den ikke kunne slutte helt tæt og derved ikke køle optimalt, men om de har fået rettet op på den fejl kan jeg ikke svare på, men det er da en mulighed
9# tjek evt. producent på tykkelsen .. ellers kan du have den i front :) , ,
#12 Jeg foretrækker min i toppen - gammel vane
Og jeg kender 115 da det er den jeg bruger og jeg ved mange kabinetter ikke har plads til den moppedreng i toppen
den kan sagtens sidste i front når den har mulighed for airflow som den her fractal har .
2 i front som trækker ind, køler og 2 blæsere i top som skubber ud og ind 140mm i bag som trækker luft ind. Evt ødelæg en nylonstrømpe eller lign og brug som støvfilter i bag. Hvis du gør det rigtigt er det ikke til at se og så får du frisk luft til køleren.
Du har næsten selv svaret på dit spørgsmål. Problemet er at der ikke kommer luft nok ind, da fronten på P400S er forholdsvis lukket. Så snart du piller fronten af, så falder dine temps rigtig flot. Derfor skal du enten køre uden front, eller modde din front. Hvis du har en dremel, så er det bare at gå i gang. Du kan evt. google for at få inspiration.
Hejsa har er phanteks eclipse p400s
Vandkøler i front med to fans der trækker luft ind og to i top, som trækker luft ud...
CPU bliver for varm, meeeeen hvis jeg tager fronten af, så har jeg en temp på 40 in game..
Nogle ideer? Overvejer at bytte om på fans så det bliver omvendt? Eller sætte køleren i top istedet for?
Skrev Meandro d. 22-09-2018 01:37:40
Det ville være et dårligt råd 🙂1. ) Man kan ikke montere radiator i toppen af et Phanteks P400S (der er ikke plads)2. ) Der er bedre ydelse ved at placere radiatoren foran. https://www.youtube.com/watch?...
sæt radiator i toppen , og så 2 i front , men airflow i det kabinet er elendig , jeg har præcis det samme til at stå og samle støv forde cpu og næsten blev varm selv med 2 blæsere i front og for neden og i toppen og bag i , den kan bare ikke suge nok ind i fronten :) , så jeg skiftede .)
Skrev gandalf18 d. 22-09-2018 01:49:44
#16 og #17 og du svarer på et opslag som er en måned gammel..
18# måske manden stadig har problemet :)!
#19 Tvivler, han har ikke svaret på de sidste 10-12 beskeder i tråden.