Flimmer på skærmen og sort skærm

Grafikkort d.  02. oktober. 2018, skrevet af simontour
Vist: 620 gange.

simontour

Ny Bruger
Tilføjet:
02-10-2018 23:15:42
Svar/Indlæg:
24/8

Hej

Leger med et ældre system til at spille ældre titler, men har problemer: skærmen flimrer konstant, som var det en gammel 80'er tv-skærm, der bølger. Derudover går skærmen i sort, når jeg ændrer skærmopløsning (og vil nu ikke stille sig tilbage), samt efter windows xp logoet er færdig med at indlæse. Jeg kan godt boote i safe mode.

Det hele er jo et ældre system og min første indskydelse er kortet, hvilket er Nvidia Geforce 8800 GTS 640mb, som jeg har købt brugt for nyligt. Da jeg fik det var der tilmed lodrette farvede streger på skærmen og pludselig en helt destrueret baggrund af pixelerede farver (efter jeg installerede driver til kortet). De lodrette streger samt det pixelerede billede gik væk efter jeg prøvede at bruge "varmetricket" på printet og chippen. Så nu er der "bare" flimmer, og som sagt sort skærm efter jeg har indstillet skærmopløsning til noget som åbnebart var for højt. Prøvede desuden at installere et spil, som også fik skærmen til at gå i sort, da spillet åbnede.

Men jeg undrer mig, da jeg også havde stabilitetsproblemer med det forrige kort (GeForce 8400 256 mb PCI-E) i det samme bundkort, så tænkte på, om det kunne have noget at gøre med PCI-e slot? Bundkortet er et Asus m2n68-la, så også noget ældre høm.

Håber nogen måske har et input eller to til mit problem; det problem der hedder sig, om jeg skal købe "nyt" bundkort eller "nyt" grafikkort...

CDCRenegade

Nyhedsskribent
Tilføjet:
03-10-2018 15:01:58
Svar/Indlæg:
1926/73

Hvis du har skiftet GPU og du stadigvæk har fejl så er det nok bunden der ikke har det så godt.

Hvis du har råd så skift det hele ud med en ny/brugt PC

simontour

Ny Bruger
Tilføjet:
03-10-2018 20:09:47
Svar/Indlæg:
24/8

Okay, tak for svar. Måske jeg bare skal finde et udmærket brugt bundkort fra den tid (2007) og se om det løser det.