Købt ny vare - modtaget en brugt!?

Webshop/producenter d.  03. oktober. 2018, skrevet af Simon Philip
Vist: 2661 gange.

Simon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-10-2018 21:40:12
Svar/Indlæg:
98/47

Yo,


Jeg bestilte et MSI 1080ti fra Cdon.com. 

De havde det på tilbud, og prisen var fin. 

Jeg har nu modtaget pakken, og jeg kan se, at det tydeligt har været åbnet: der er ikke cellofan om æsken, alle plomberinger er fjernet, der er tydelige finger"buk" på papæskernes kanter og sidst, men ikke mindst - manualen mangler. 

Det er tydeligt, at jeg har modtaget en tidligere åbnet vare. 


Det synes jeg er lidt nederen! Jeg har nu siddet og GEMNEMLÆST alt af relevans for min handel - både salgsteksten til selve varen, men også handelsbetingelserne og "det med småt". Intet står der om, at det kan være en brugt vare. Varen er heller ikke annonceret som "Demo" eller lignende.


Hvad ville i gøre i sådan en sag? Anvende returretten og æde portoudgiften? (Og købe et kort andensteds- som er dyrere)


Eller prøve at mægle med dem? 


Det som går mig mest på er, at jeg jo ikke har en kinamands chance for at vide, om kortet er blevet vold-OC'et i 14 dage.. og så er det dårlig stil IKKE at gøre opmærksom på det, samt at der ligefrem mangler noget i æsken.... 

nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2018 21:51:59
Svar/Indlæg:
714/10

Hvis det køre fint ville jeg nok ikke gøre så meget.

Men derimod, hvis det var tydelige brugsspor på kortet, så ville jeg skrive til dem og få kompensation eller få sendt et nyt.



ht204
 
Enthusiast
Tilføjet:
04-10-2018 00:14:54
Svar/Indlæg:
165/2

tjae, sådan er det jo når man køber online... så har køber ret til at besigtige varen. det har nok ikke været brugt i ret lang tid og ligefrem vold oc'et i 14 dage tvivler jeg stærkt på, uanset hvad har du jo garanti i 1 år.... kan du ikke leve med det så send det retur.



Gazivodo
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2018 04:51:37
Svar/Indlæg:
190/4

Sludder #1 & 2!

Hvis IKKE vi taler; en aftalt demo-model, har køber selvfølgelig krav på NYT og JOMFRUELIG HW.

..om det modtagne så virker eller ej.

Brokke tid OP!



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gazivodo d. 04-10-2018 04:54:23.


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2018 06:45:35
Svar/Indlæg:
461/31

Spørg Gasolin om han har haft det hjemme 😂



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2018 06:54:42
Svar/Indlæg:
1906/25

Når du skriver at der ingen manual er med, er det en klar mangel. 


Jeg ville på baggrund af det, ingen problemer have med at ophæve handlen.



Labze
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2018 09:53:01
Svar/Indlæg:
164/24

Det er den konsekvens vi må leve med ved at vi har 14 dages fuld retturret ved køb af produkter på internettet. Så frem at der ikke er tydelig brugsmærker på produktet må de gerne sælge produktet som nyt, selvom det har været taget i brug. Det ville ikke være retfærdigt, hvis forhandleren skulle æde et tab hver gang nogen valgte at benytte returretten.

Jeg vill dog alligevel tage fat i CDON. Normaltvis er forhandlere gode til at sørge for at klargøre produkterne så de fremstår nye. Du kan også argumentere for manglende manual. Du kan måske for noget kompensation. 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
04-10-2018 10:13:47
Svar/Indlæg:
547/34

Når det handler om CDON.com skal jeg med det samme sige det lige ud:

Benyt dig af din 14 dages returret med det samme og kom videre.

Deres reklamationsafdeling består af den mest inkompetente samling kværulanter jeg nogensinde har kommunikeret med.



CDON er et supermarked i den sammenhæng.


Retur med skidtet og køb dit grej hos hardwareforhandlere fremover.







Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 04-10-2018 10:16:34.


CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
04-10-2018 12:06:47
Svar/Indlæg:
1919/73

Når det handler om CDON.com skal jeg med det samme sige det lige ud:

Benyt dig af din 14 dages returret med det samme og kom videre.

Deres reklamationsafdeling består af den mest inkompetente samling kværulanter jeg nogensinde har kommunikeret med.



CDON er et supermarked i den sammenhæng.


Retur med skidtet og køb dit grej hos hardwareforhandlere fremover.






Skrev akacomicsdk d. 04-10-2018 10:13:47
Jeps hold dig lang væk fra den bix - Jeg fravælger selvom de nogle gange har den bedste pris. Jeg vil heller betale 200,- og så vælge en forhandler jeg ved der aldrig er brok med når der er problemer med grejet.
Så pak dit udstyr sammen og benyt din returret.




mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2018 17:37:21
Svar/Indlæg:
3746/627

Sådan er internet handel.

Så længe kortet ikke fejler noget kan jeg ikke se problemet.

Har tit købt hardware hvor emballagen ligner noget er er løgn.

Men du har jo returetten hvis du ikke ønsker at beholde kortet. Men ja portoen hænger du selv på.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mbm d. 04-10-2018 17:39:03.


Tyller
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2018 09:40:24
Svar/Indlæg:
106/3

Hvorfor skal man altid spørge om hvad andre ville gøre?

 Lyt da til din egen mavefornemmelse?


Hvis skidtet virker, so what? Der er sikkert een der har benyttet sig af sin returret som folk misbruger efter behag, det må være prisen for at have returretten



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2018 10:18:11
Svar/Indlæg:
6181/270

Hvorfor skal man altid spørge om hvad andre ville gøre?

 Lyt da til din egen mavefornemmelse?


Hvis skidtet virker, so what? Der er sikkert een der har benyttet sig af sin returret som folk misbruger efter behag, det må være prisen for at have returretten


Skrev Tyller d. 05-10-2018 09:40:24
Så du vil gerne betale nyprisen for evt. ny vare, hvis de viser sig at de har sendt dig en brugt vare i stedet for?


#12
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2018 10:34:08
Svar/Indlæg:
3746/627


Hvorfor skal man altid spørge om hvad andre ville gøre?

 Lyt da til din egen mavefornemmelse?


Hvis skidtet virker, so what? Der er sikkert een der har benyttet sig af sin returret som folk misbruger efter behag, det må være prisen for at have returretten


Skrev Tyller d. 05-10-2018 09:40:24
Så du vil gerne betale nyprisen for evt. ny vare, hvis de viser sig at de har sendt dig en brugt vare i stedet for?
Skrev Mapples d. 05-10-2018 10:18:11
Vil du gerne betale 10% ekstra for en vare købt på internettet. Det må jo være alternativet.Du havde vel ikke forestillet dig at en butik skulle æde en 10% dekort pga en kunde har sendt en vare retur. 


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2018 11:31:08
Svar/Indlæg:
6181/270



Hvorfor skal man altid spørge om hvad andre ville gøre?

 Lyt da til din egen mavefornemmelse?


Hvis skidtet virker, so what? Der er sikkert een der har benyttet sig af sin returret som folk misbruger efter behag, det må være prisen for at have returretten


Skrev Tyller d. 05-10-2018 09:40:24
Så du vil gerne betale nyprisen for evt. ny vare, hvis de viser sig at de har sendt dig en brugt vare i stedet for?
Skrev Mapples d. 05-10-2018 10:18:11
Vil du gerne betale 10% ekstra for en vare købt på internettet. Det må jo være alternativet.Du havde vel ikke forestillet dig at en butik skulle æde en 10% dekort pga en kunde har sendt en vare retur. 
Skrev mbm d. 05-10-2018 10:34:08
Jo hvis varer har været brugt. Jeg ville på intet tidspunk betale fuld pris for en brugt varer.
Yderligere skal butikken oplyse om en varer er brugt.

Normalt kan man få et afslag af prisen hvis den viser sig at havet været brugt.

Spørgsmåler er ville du finde dig i at blive taget i røven af en forhandler der muligvis kan finde på at kræve nyprisen på et produkt når den eventuelt viser sig at være brugt? 


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2018 11:42:29
Svar/Indlæg:
6181/270

Men hvis det havde været på tilbud vil jeg godtage den, men jeg mener stadig at butikken skal oplyse om det er enten en demo model eller om det er en returvare.



#15
JV
 
Ny Bruger
Tilføjet:
05-10-2018 17:18:37
Svar/Indlæg:
61/13



Jeps hold dig lang væk fra den bix - Jeg fravælger selvom de nogle gange har den bedste pris. Jeg vil heller betale 200,- og så vælge en forhandler jeg ved der aldrig er brok med når der er problemer med grejet.
Så pak dit udstyr sammen og benyt din returret.

Ja kan kun give ham ret. jeg købte også mit 1080ti ved cdon. jeg støtter dem ALDRIG igen!!! ja dvs dele som man kan købe der er jo af samme kvalitet som andre steder. Men hvis det går galt så er de nogen små "luder"  undskyld sproget :D



krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2018 17:26:33
Svar/Indlæg:
2335/16



#15

Hmm?  🤣 nogen små "luder"

  🙄



Tyller
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2018 18:45:28
Svar/Indlæg:
106/3


Hvorfor skal man altid spørge om hvad andre ville gøre?

 Lyt da til din egen mavefornemmelse?


Hvis skidtet virker, so what? Der er sikkert een der har benyttet sig af sin returret som folk misbruger efter behag, det må være prisen for at have returretten


Skrev Tyller d. 05-10-2018 09:40:24
Så du vil gerne betale nyprisen for evt. ny vare, hvis de viser sig at de har sendt dig en brugt vare i stedet for?
Skrev Mapples d. 05-10-2018 10:18:11
Hvor siger jeg det?
Det er dig selv der udleder at fordi emballagen har været åbnet, så er varen brugt, med den holdning må du undlade at handle på nettet, så kan du bese dine varer v/køb
Modtager jeg en vare der har været åbnet og ellers ser fin ud og virker, så tager jeg den da i brug - hvorfor formode "at den har været voldclocket"  og antage det værst tænkelige scenarie


Tyller
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2018 18:48:16
Svar/Indlæg:
106/3



Hvorfor skal man altid spørge om hvad andre ville gøre?

 Lyt da til din egen mavefornemmelse?


Hvis skidtet virker, so what? Der er sikkert een der har benyttet sig af sin returret som folk misbruger efter behag, det må være prisen for at have returretten


Skrev Tyller d. 05-10-2018 09:40:24
Så du vil gerne betale nyprisen for evt. ny vare, hvis de viser sig at de har sendt dig en brugt vare i stedet for?
Skrev Mapples d. 05-10-2018 10:18:11
Hvor siger jeg det?
Kan se du drager dine konklusioner ret hurtigt

Det er dig selv der udleder at fordi emballagen har været åbnet, så er varen brugt, med den holdning må du undlade at handle på nettet, så kan du bese dine varer v/køb
Modtager jeg en vare der har været åbnet og ellers ser fin ud og virker, så tager jeg den da i brug - hvorfor formode "at den har været voldclocket"  og antage det værst tænkelige scenarie
Skrev Tyller d. 05-10-2018 18:45:28



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2018 23:51:37
Svar/Indlæg:
5868/1285

Enig med #7 og #8. Cdon skal man kun handle CD'ere med, _aldrig_ hardware eller andet som kan gå i stykker. Købte en gang et ASUS mobo af dem, som holdt i knap 3 uger (UDEN at have været "vold overclocket!!!), så jeg sendte det ind til dem, efter at have fejlmeldt det på deres hjemmeside. 4 uger senere havde jeg ikke fået så meget som en kvittering på, at de havde modtaget det, så jeg ville ringe til dem. Der fandt jeg så ud af, at de (måske dengang) ikke havde telefon!! Jeg kunne kun skrive emails, hvilket jeg havde prøvet et par gange i løbet af disse 4 uger, men uden at få svar. Lang historie kort. Det tog 8 MÅNEDER, før jeg fik et andet bundkort tilsendt, og da havde jeg naturligvis forlængst købt et andet bundkort hos en anden forhandler. 8 MÅNEDER!! Jøsses min bare r..

Mht åbne æsker, hvis hardwaren ikke har tegn på at have været monteret (ridser på stik o.lign., har jeg ikke noget imod, at æsken har været åbnet. Sådan er det ved 14 dages returret. Folk har lov at købe noget og at bese varen. At æsken har været åbnet er jo ikke bevis for, at varen har været i brug. Men det har her jo været en anden og meget lang tråd om for ikke så længe siden (hint se #4 i denne tråd  🤣)

Men at der mangler en manual er bestemt ikke i orden! Så fat i dem og enten returnér det mangelfulde produkt, eller få en kompensation samt en manual tilsendt.



DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2018 09:39:20
Svar/Indlæg:
1431/233

0# Hvis det virker fint, så var jeg fuldstændig ligeglad.
Manualen var alligevel røget ud, og kassen ligeledes.



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
06-10-2018 15:39:58
Svar/Indlæg:
1919/73

#20 Det er ikke så meget et spørgsmål om det har været testet eller lign. af en kunde - det er ok hvis jeg er blevet informeret på forhånd og evt. få et afslag i prisen.

Problemet er CDON.com - de er i mange af vores øjne upålidelige når det kommer til hardware. Deres kundesupport er ikke eksisterende og ofte skal der mange mail og en masse tålmodighed til hvis man har problemer med de stumper man har købt.

For mig personligt så er prisen ikke det eneste parameter jeg tager i brug når jeg skal handle ny hardware - det er vigtigt at jeg kan stole på min forhandler og at jeg ved at de er til at få kontakt med ganske hurtigt og evt. ombytter uden vrøvl eller giver dig pengene tilbage. 

For den service betaler jeg gerne lidt ekstra. 

CDON er i nogle få tilfælde et par hundrede billigere - men hvad hjælper det hvis dit MB dør efter 3 uger og man så ikke kan få det ombyttet eller pengene tilbage

Vedr. manualer og kasserne - så gemmer jeg alt til den dag jeg ikke har udstyret mere - just in case - men sådan er vi forskellige.




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CDCRenegade d. 06-10-2018 15:40:19.