Router

Netværks  d.  08. oktober. 2018, skrevet af Millum
Vist: 865 gange.

Millum
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2018 13:54:31
Svar/Indlæg:
345/45

Hej

Har et spørgsmål angående router og internet.

Har en ven som ikke rigtig kan få internet i sin lejlighed.

Udlejerens tv kabel kommer over loftet.

Kan man tilslutte en router hvor der er F-connector på direkte på kabel tv kablet.

 Udlejeren har internet via yousee men han kan ikke få et netværks kabel ned til ham.

Min ven har dog tlf kabel ind men har så dårlig forbindelse så han ikke kan spille online.


Har denne i tankerne TP-LINK CR1900



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Millum d. 08-10-2018 14:17:20.
mangekyo
 
Superbruger
Tilføjet:
08-10-2018 21:11:12
Svar/Indlæg:
516/11

Du skal lige være obs på at der er 2 forskellige tilslutninger, en til kabel TV og en til internet  🤣 bare lige for en sikkerheds skyld.

Jeg har dog mine tvivl omkring det i tænker på. Dels skal han have et modem fra Yousee, også skal han køre sin egen kablede forbindelse ned til sted hvor kablerne er samlet (kan ikke huske hvad det hedder). 

Har han ikke mulighed for det, så ved jeg ikke lige hvordan den så skal løses, når han nu ikke kan få et netværkskabel ned til sig.



Millum
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2018 08:30:20
Svar/Indlæg:
345/45

Tak for svar

Tænkte nok at der skulle en yousee router til




gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2018 11:42:20
Svar/Indlæg:
979/49

Men hvis ikke en kablet løsning er muligt, så kunne 2 af disse sikkert klare opgaven:

https://www.proshop.dk/Access-...

Jeg har tidligere brugt nogle tilsvarende fra Ubiquiti, i en lejlighed i Aarhus hvor jeg ikke havde mulighed for kabel og almindelige WIFI var for ringe (read congested), til at lave et signal der var kraftigt og stabilt nok til gaming. Det fungerede upåklageligt.

Så kan din ven sætte en switch eller en router i enden af denne forbindelse og bygge videre på sit eget netværk, ud fra denne.



Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2018 12:48:47
Svar/Indlæg:
2845/91

Ellers prøv at bruge el stikkene, det bør give bedre performance til gaming end trådløs da det har lavere latency, jeg har haft god erfaring med dette:


https://www.youtube.com/watch?...