Skattestigninger til lønmodtagere på vej

Hyggehjørnet d.  18. oktober. 2018, skrevet af akacomicsdk
Vist: 1133 gange.

akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-10-2018 09:32:07
Svar/Indlæg:
547/34

Det er et gæt, men et kvalificeret gæt.

Hvem skal ellers finansiere det tab der i øjeblikket bliver påført det danske samfund.

Bankpakkerne i 2008 var ikke nok for de grådige sataner, Stein Bagger ligner en lallende amatør i sammenligning, selv Bjarne Corydon fremstår empatisk i den sammenhæng.

Anyway, mens Europa bliver bollet for over fire hundrede milliarder kroner og regeringen stadig ikke har evnet at få kontrol over Skat , stikker mormor fra Socialstyrelsen af med 110 millioner kroner.



Og mens slipsedrengene holder fest ved tag selv-bordet, vrøvler et kommende og et tidligere regeringsparti om at det skal være muligt rent juridisk at forbyde livstidsfanger at have sex. 

Kan det snart blive dummere.

Ud over at skatteyderne er kronisk til grin, skal de efterfølgende betale regningen som de plejer, de skal acceptere at de skiftende regeringer rent ud sagt har været og er  inkompetente.


Betaler du stadig din skat med glæde, sucker?







Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 18-10-2018 09:49:55.
Abildhauge
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2018 09:49:41
Svar/Indlæg:
342/54

Et svært underligt ustruktureret surt opstød.


1. Det er muligt det både var træls og uhensigtsmæssigt samfundsmæssigt, men staten har tjent pænt nok på bankpakkerne https://politiken.dk/oekonomi/... ;-bankpakker .

2. Forstår ikke sammenligningen med mellem bankpakker og Stein Bagger, havde du sammenlignet med resten af dit indlæg så gav det måske mening. Selvom “mormor” vel ikke er en større svindler end Bagger?

3. Var det ikke 400 mia europa er blevet snydt for? Og jo det er jo fuldstændig vanvittigt.

4. Intet af det du skriver betyder noget som helst, for min glæde eller mangel på samme for at betale skat.

Hav en god dag ...sucker.... 🤣





akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-10-2018 09:55:59
Svar/Indlæg:
547/34

1

Jo, det er 400 milliarder kroner.

Jeg beklager at du bliver vred over indlægget, og det er helt i orden at du kalder mig en sucker, for det er jeg.

Hvis du ikke forstår sammenligningen mellem Stein Bagger og krisen i 2008, har du ikke forstået at forbrydelse ikke kun betaler sig, men rent faktisk bliver belønnet.

Hvis du mener at de småpenge staten har "tjent" på bankpakkerne, retfærdiggør omkostningerne for samfundet i forbindelse med det globale pyramidespil, er du muligvis en anelse for optimistisk anlagt.


Også en god dag til dig.





Abildhauge
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2018 10:21:59
Svar/Indlæg:
342/54

Jeg er bestemt ikke vred, jeg forstår bare ikke de paraleller du drager. 🙂 I hvert fald ikke allesammen.


Er du sur på, gammeldags svindlere, banditter i habitter eller staten? Du skælder lidt ud på det hele og sammenligner for mig i hvert fald, pærer og bananer.




Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
18-10-2018 10:23:00
Svar/Indlæg:
382/14

mmmmm pærer og bananer



nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2018 10:26:59
Svar/Indlæg:
714/10

Spændende emne, det får sikkert en masse slipsedrenge op af sofaen.


Det har altid været nemmere at stjæle penge fra pøblen, end en kværulerende akademiker med alt for stort ego.


Generelt tror jeg de fleste godt kan se, hvor det føre hen, det er bare svært at acceptere og endnu sværrere at gøre det rigtige, for det bliver man ikke rig af.



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
18-10-2018 12:00:05
Svar/Indlæg:
6368/477

Tjah vi får lov til at betale licensen over skatten også, så vi er vel forberedt på at skal have bukserne ned og bukke os forover 😕



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2018 12:11:55
Svar/Indlæg:
1906/25

#1: Din  vrede er helt berettiget, men staterne kan selv trykke flere penge, så tabet er ikke så stort.

Men du tager fejl når du tror, at pengene skal kradses ind gennem stigende skatter. Det er et levn fra 70er/80erne. I dag sker "tilbage"-fordelingen gennem beskærelser af velfærden. For tyve år siden kunne man fx. gå 7 år!!!! på dagpenge fra a-kassen. Og det var fra man havde været medlem/haft fast arbejde 1 år uanset alder.

I gamle dage (for nogen år siden) kunne syge / handecappede og nedslidte få førtidspension. Det ord har socialdemokratiet og de radikale fået slettet fra ordbogen. Skal jeg blive ved??? Folkeskolen. Inklusionen der jager alle de riges børn i privatskole?

Til gengæld var topskatten i gamle dage 73%. En bil var der 180% afgift på i stedet for de 150% vi har nu. Og så videre...



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-10-2018 12:12:00
Svar/Indlæg:
547/34

#3

Jeg er egentlig ikke vred, og jeg er desværre heller ikke overrasket.

Jeg er ikke vred, jeg er pissed off.

Men det jeg allermest er, er til grin ligesom resten af skatteyderne.

At de personer vi har vist tillid til at administrere butikken, gang på gang udviser grov forsømmelse, komplet inkompetence og til dels også ligegyldighed, pisser mig i den grad af.

Men jeg er nysgerrig på hvorfor der tilsyneladende ikke er mere raseri tilstede blandt de skatteydere der er dømt til at betale festen hver gang den bliver afholdt.


De stemmer de samme idioter ind, uanset hvad historikken fortæller.

Det ligner kraftedme kollektiv hypnose.








Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af akacomicsdk d. 18-10-2018 12:13:12.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-10-2018 12:21:39
Svar/Indlæg:
547/34

Vi oplever i øjeblikket et kakofonisk orkester ledet af en spritstiv dirigent og de folkevalgte vil diskutere spjældkandidaters ret til at få suttet pølsen.

Det er der filmen knækker for mig.

Hvad f***** skal befolkningen bruge populisme til netop nu?

I don't get it, really.

Er det for sjov, er det hele en ond drøm?






Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 18-10-2018 12:22:44.


don
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2018 12:44:15
Svar/Indlæg:
1380/8

#7 der er stadigvæk mange der får en
førtidspension , fordi de er slidt op og virke er syge modsat i gamle dage, hvor man kunne få en  førtidspension

når man var lidt rundtosset og ikke ville spise 5 piller om dagen  for at få styr på sit lort

jeg er en af dem, fik min i sommeren 2017  efter 2 års tovtrækkeri med min kommune


https://www.ugebreveta4.dk/sto... 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-10-2018 13:02:55
Svar/Indlæg:
547/34


Lad os høre noget musik, mens diktatorens konstruktive naivitet trænger ind.


https://www.youtube.com/watch?... 



Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
18-10-2018 16:56:28
Svar/Indlæg:
351/36

Danmark er et land af Bonuspater.

Som borger er det umuligt at stille noget op, sidst vi stod sammen var til Kim Larsens mindekoncert og EM92...

Balancen er at holde pøblen tilpas beskæftiget og tilpas velhavende.
Samme princip som med børn der græder, bare andre virkemidler, og det fungere!

stem blankt, eller lad være at stemme.
Uanset hvad har befolkningen tabt kampen.

Hvad med at straffe løftebrud?
Hvad med at den politiske bøtte SKAL vendes hver 4/8år?

Hvad med at bare gøre noget?



Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2018 06:41:41
Svar/Indlæg:
5474/39

Mistænkt for sort arbejde eller bandemiljø kommer med mere 7500 kr vil sætte ind i banken. 


Aktieskat er indført. 

Rekord salg af nye biler år efter år.



crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2018 07:04:26
Svar/Indlæg:
7765/230


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
19-10-2018 13:49:05
Svar/Indlæg:
547/34

Lars Løkke Rasmussen er ikke tabt bag en vogn.

Han vurderer, efter at have tjekket sine bilag, at der i sagen om svindel med udbytteskat, er tale om ufattelig griskhed.

Sådan, my man.

You f****** nailed it!