PC laver artifacts

Grafikkort d.  01. november. 2018, skrevet af sson
Vist: 675 gange.

sson

Superbruger
Tilføjet:
01-11-2018 20:14:16
Svar/Indlæg:
61/27

Hej.

Oplever pludselig at min computer laver vilde grafik artifacts. Grønne pixels over alt, crashes, alt det der som nu hører til. 

Jeg synes altid det plejer at være grafikkortet den er gal med når sådan noget sker, og det er nok også det som er problemet her. Mens jeg går og overvejer et nyt kort, tænkte jeg om nogle af jer har prøvet nogle tricks der kan få sådan et kort med problemer her op og køre igen? 🙂 Windows kan godt starte op, men kortet giver problemer og crashes så snart det bliver presset rent grafisk, så altså hvis jeg starter overwatch op eller noget i den stil. 

Ville bare lige høre om nogen kan foreslå et trick der måske lige kan holde liv i mit kort en lille smule tid endnu 🙂

Det er et GTX660 Ti

Kadett87

Superbruger
Tilføjet:
01-11-2018 21:42:42
Svar/Indlæg:
775/65

Der er jo altid ovntricket. Det er lykkedes for mig en enkelt gang.

Men det virker langt fra hver gang.

https://lifehacker.com/5823227...

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2018 22:23:35
Svar/Indlæg:
2011/185

Grønne prikker lyder som om vram er døende på kortet.

Der er the oven trick, ellers er der hvis ikke meget at gøre. Med mindre du er meget finger snild og har mod på at lodde nye ram moduler på printet. Men det er så småt, at det er mildels talt yderst besværligt og man skal have det rigtige udstyr til det og det har langt de fleste ikke.

Så vil forslå oventrick, ellers er det nok nyt grafikkort. Obs: hvis du bruger en ovn, må den ovn bag efter ikke bruges til madlavning. Det skyldes at når det varmes op, kan loddetin på kortet udgive nogle giftige dampe. De dampe kan efter følgende gå i madvare der opvarmes i ovnen. Så du skal nok ikke lige bruge den ude i køkkenet ellers bliver din mor/kone nok ikke så glad for dig.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2018 00:17:04
Svar/Indlæg:
3661/82

foer du begynder  oven tricket saa prove evt blot at clocke ram eller gpu lidt ned og se om det hjaelepe og om du kan leve med den nye hastighed.

Hvis ikke, kan du gaa videre med ovn tricket