Hej Allesammen
Jeg ønsker, at opgradere min SSD pga. pladsmangel. Jeg overvejer en Samsung 970 EVO på 500 GB.
Vil jeg kunne få det fulde udnyttelsen af den med mit nuværende build?
På forhånd tak!
Mainboard : Gigabyte G1.Sniper M3-CF
Chipset : Intel Ivy Bridge
Processor : Intel Core i5 3570K @ 3400 MHz
Physical Memory : 8192 MB (2 x 4096 DDR3-SDRAM )
Video Card : NVIDIA GeForce GTX 970
Hard Disk : WDC WD1002FAEX-00Z3A0 (1000GB)
Hard Disk : Samsung SSD 840 EVO 250GB (250GB)
DVD-Rom Drive : TSSTcorp CDDVDW SH-222BB
Monitor Type : Dell Computer DELL U2515H - 25 inches
du vil ikke kunne mærke hastigs forskel , men vis man har pengene så ALTID SSD :)
og gå fra HDD til SSD er som du nok alerede har kunne mærke lysår ... jeg fik en NVME tidligere i år .. og jeg bruger den som spil drev , og jeg kan ikke mærke forskel i ydelse over normal SSD , så bare snup normal SSD vis du skal bruge hurtigere load tid osv. :) det er den største forskel
men SSD er stadig dyrere end normal HDD , så det kommer an på penge
Tak, for svar gandalf. 😉
Jeg skulle nok have været mere specifik, da jeg oprettede tråden. Jeg vil udskifte min nuværende SSD på 256 til 500 GB. Men jeg er i tvivl om jeg udnytter en Samsung 970 EVO´s fulde potentiale med mit build?
2# det kommer jo an på hvor meget du installere på den ? , eneste der ændrer sig er at du har plads til mere ? , vis du manglæer plads og så installere 500 gb spil så udnytter du den :) , vis du smider 8tb SSD i og kun installere 500gb så udnytter du den ikke :) , hastigheds messig mærker du ikke forskel :)
Du vil intet få ud af at købe et PCI Express 3.0 x4 (NVMe) da dit bundkort ikke understøtter den type SSD.
Jeg ville hvis jeg var dig går efter en sata SSD fra samsung f.eks en Evo 860.
https://www.komplett.dk/produc... #
Hastighedsmæssigt vil du ikke kunne mærke i forhold til den Samsung evo 840 du har i forvejen.
Hvorfor ligger den i apple/mac?
Tak, for svar allesammen.. ;)
Beklager.. Ved sgu ikke helt, hvorfor den er havnet i apple/mac!
kan nogen fortælle mig, hvad den vigtigste ændring i m.2 SSD ???