Jeg stikker lige en forespørgsel ud.
Jeg bestilte for nogle dage siden en kontorstol som butikken har afsendt i går og allerede i dag er forsendelsen udleveret iflg transportøren (Bring)
Det er jo fint - hvis bare forsendelsen var udleveret til mig.
Iflg. ordrebekræftelsen fra butikken, skulle forsendelsen afleveres i en såkaldt Swip-box et par kilometer fra min adresse.
Brings kundeservice er lukket i weekenden, så i mellemtiden cyklede jeg ned til udleveringstedet hvor de desværre ikke kunne bidrage med noget konstruktivt, men det var da et forsøg værd.
Kender du til Bring (jeg har aldrig brugt dem) og har du spændende ting at fortælle, lytter jeg gerne.
Jeg har brugt Bring en del fra Elgiganten grundet fri fragt. Det skifter lidt hvor min pakke ender, centerkiosken/brugsen/nabobyens kiosk osv. men det er altid lige i nærheden. Nu har de så fået en SwipBox i den lokale Netto og det fungerer glimrende. 1 dags levering på trods af Elgiganten siger 2-3.
Aldrig haft noget at brokke mig over.
Nå, det gik stærkt.
Kundeservice er åben på email.
De skriver at min pakke ved en fejl er leveret i en anden by, der kan jeg jo bare hente den.
Ejede jeg en bil, ville jeg acceptere at rette Brings fejl for dem.
Men helt ærligt..
#2 ikke for at lyde sarkastisk, og jeg er med på at det er en kontorstol, som ikke er det nemmeste at transportere uden bil. Men er det for besværligt at komme til nabobyen?
3
Jeg bor lidt upraktisk mht. transport til nabobyen, ikke at jeg ikke kan finde ud af at tage en bus, men det passer bare dårligt, bussen rammer en kilometer ved siden af afhentningsstedet, og det er lidt bøvlet at skulle slæbe en pakke på 84X65 og 20 kg når man har smadret ryggen og derefter stå og fryse i en halv time mens man venter på bussen retur.
Det var derfor jeg valgt den nærmeste pakkeboks.
Det er selvfølgelig ikke Brings skyld at jeg er midlertidigt handicappet, men hvor blev adviseringen af og hvorfor får man ikke besked om den ændrede leveringsadresse.
Det må man selv ligge og rode med.
Bring er testet og fejlede.
Videre.
det kan da aldrig blive dit problem, at Bring har leveret forkert. Så må Bring sgu da hente den i nabo-byen, og få bragt den til dit nærmeste afhentnings sted. Selv PostDK har denne "service"
Er helt enig med #5.
Butikken som du har købt stolen i har jo betalt for fragten til din adresse / den box du har valgt.
At Bring så ikke har kunne magte at se forskellen på postnummer og pakke boks nummer, kan aldrig være dit problem.
Synes du skal tag fat i deres kundeservice igen og fortælle at enten så henter de pakken det forkerte sted og bringer til det korrekte sted, eller også forslå dem at du tager en taxi tur/retur på deres regning :) (Har engang prøvet det hos Pest Danmark)
Update.
Nu skriver de (Bring) at det alligevel ikke er en fejl at pakken er leveret i nabobyen, min lokale pakkeboks var fyldt, derfor besluttede chaufføren at aflevere forsendelsen hos en købmand i nabobyen.
Well, jeg tænker at jeg ophæver købet, så må butikken sende Bring ud at hente deres vare.
I'm done.
#4 ah ja, jeg har selv det samme problem her. Dog ikke så handikappet, men en stor pakke er alligevel et problem. Kan næsten tage bussen direkte til stedet, og hjem igen, men den går så skævt tidsmæssigt, at det tager 2 timer
8
Set i bakspejlet skulle jeg nok have betalt 130 kroner for levering på adressen istedet for 60 kroner for hvad der viste sig at være random drop-point, men nu har jeg fundet en tilsvarende stol til 300 kroner mindre hos en konkurrent og konkurrenten leverer dag-til-dag tæt på adressen for 30 kroner.
Update II
Så rykker butikken på sagen.
De får stolen leveret til min hoveddør i dag, det er jo glimrende.
Men Bring igen.
Det bliver spændende.
Jeg undgår Bing hvis jeg kan - de fleste andre kan leverer ganske tæt på min bopæl men med Bing er det lidt af et lotteri hvor de levere den.
Sidst havde jeg bestilt til en kiosk der ligger lige om hjørnet - men endte med at måtte igennem byen få blot at finde ud af de havde givet mig en forkert adresse. Det tog dem en dag at finde det sted hvor de havde leveret den.
11
Jeg undgår også Bing, Google er så meget bedre ;)
Du er ikke den eneste der tager fejl af Bing og Bring, jeg kunne på Trustpilot se brugere der klagede over at Bing var det værste transportfirma ever.
Men nej, det går ikke helt så godt for Bring.
#12 - LOL - Det skulle være Bring
Farcen fortsætter
23/11 Pakken er modtaget på terminal Sted: Kolding
23/11 Pakken er sorteret på terminal Sted: Kolding
24/11 Pakken er læsset på bil Sted: Randers
24/11 Pakken er undervejs Sted:
24/11 Pakken er udleveret Sted:
Okay..
Odin må vide hvor den er udleveret og hvem den er udleveret til.
Find selv på flere spørgsmål og følg med i morgen.
Update
Så er forsendelsen, der efter ny aftale med butikken skulle leveres på adressen, langt om længe ankommet.
Og hvor er den så landet?
Drum roll...
I en butik i nabobyen.
Tadaaa!
Nu gider jeg ikke mere.
Update
Så er forsendelsen, der efter ny aftale med butikken skulle leveres på adressen, langt om længe ankommet.
Og hvor er den så landet?Drum roll...
I en butik i nabobyen.
Tadaaa!
Nu gider jeg ikke mere.
Skrev akacomicsdk d. 27-11-2018 19:34:09
Kæft nogle amatører.🤬
#16 Bring i en nøddeskal.
Bring har ikke leveret det produkt de har solgt og de maa fikse det.
19
Jeg har sendt dem en tidlig julegave.
Et kort over Danmark, udstyret med postnumre og rutebeskrivelser.
Der er ingen grund til at hidse sig op over talentløshed, det er ligesom med små børn - de skal have støtte og opbakning i stedet for skæld ud, ellers vokser de op uden selvværd og så ved vi jo godt hvor galt det kan gå, bare se på bestyrelsen i Danske Bank.
Lyder virkelig som en total kedelig situation du er havnet i :(
Har de forsøgt at aflevere den hjemme på din adresse anden gang, inden de kørte den til nabobyen?
21
Det skulle ikke undre mig om det bliver det næste postulat haha..
"Du var ikke hjemme, spasser, så vi har droppet din pakke i en tobaksforretning på Bornholm, hvor du har tre timer til at hente skidtet, inden vi returnerer det til forbrændingsanstalten i Brøndby"
Men efter at have læst alt for mange stavefejlsbefængte bruger-anmeldelser på Trustpilot, virker det ikke usandsynligt at de kopierer gode gamle PostDanmark, der engang var ret så berømte for at køre pakker direkte i afhentningsbokse, uanset om der var betalt for omdeling eller ej.
Det effektiviserer ruterne en hel del at droppe pakker få steder, det er klart.
Det tænker jeg at de kalkulerer med.
I hvert fald er der talrige fortællinger på TP, hvor folk har været hjemme, nogle har taget fri fra arbejde netop for at kunne modtage pakkerne osv osv.
Så det tyder på systematisk hoppen over hvor gærdet er lavest.
Godt jeg aldrig har brugt Bring, lyder mere som Hent
#23 Nogle gange har man ikke mulighed for at vælge en alternativ transportør end den forhandleren har indgået en aftale med.
Det eneste vi kan gøre som kunder er at klage til forhandleren - gør tilstrækkelig mange af os det så ender det med de finder en anden til at bringe deres pakker ud - for når det kommer til stykket så det jo også en del af købsoplevelsen og ingen forhandler kan leve med at de selv yder en topservice og har gode priser og så få det hele spoleret af en flok båtnakker der smider rundt med pakkerne.
Bring er en af den slags firmaer som seriøse forhandlere bør droppe før de ødelægger en forhandleres renommé.
Har også store problemer med Bring lige nu, med 2 pakker. Den ene pakke er sidst scannet i mandags om morgen til omdeling og er ikke set siden og de har stadigvæk ikke fundet den.
Den anden pakke er sidst scannet tirsdag morgen på deres pakke terminal og siden er der ikke sket noget med den. Den leder de også stadigvæk efter.
Jeg har fået 1 pakke ud af 3 fra dem. Det er sgu sidste gang jeg bestiller vare fra et sted der bruger Bring. Dem gider jeg fandme ikke. Jeg har informeret CDON om det og de vil nu tage kontakt til Bring, da jeg ikke er den eneste der har problemer med dem og pakker fra CDON
Jeg har fået en mail fra El-Mutanten der får mig til at gyse:
ASU2080STX ASUS Geforce ROG Strix RTX 2080 OC 05.12 6499,00 1 6.499,00
Pakke (privatadr.8-17), Bring 05.12 69,00 1 69,00
Næste onsdag forventer Bring jeg er hjemme hele dagen mellem 8 - 17 og da jeg har prøvet det før så ved jeg at jeg kan risikere at de slet ikke kommer eller hævder jeg ikke var hjemme og så kan jeg bruge flere dage på at lede efter min pakke.
Før jeg går i seng så går jeg ned og tjekker om min ringklokke virker - så har de ikke den undskyldning 😉
Det kunne være fedt hvis de for en gangs skyld overrasker mig og dukker op om formiddagen med min pakke
25&26
I kan godt væbne jer med tålmod, det bliver en lang rejse.
Den seneste besked jeg har modtaget fra butikken der solgte mig stolen, var at de havde haft fat i Bring og bedt dem om at levere på adressen.
Det accepterede Bring, og garanterede levering tirsdag, senest onsdag.
Jeg ved ikke hvilken dag det er hos Bring, men her i huset er det onsdag.
De har naturligvis til midnat, før det bliver torsdag, men jeg tvivler på at de når det.
#27
Held og lykke,men måske det er tirsdag, senest onsdag næste måned ;)
#26 Det er ikke godt nok. Din ringeklokke kan jo gå i stykker efter du har testet den. Der er ikke andet for, end at du (eller en købt tjener til lejligheden) sætter sig på en klapstol foran din hoveddør fra kl 8 og indtil pakken er leveret (forhåbentligt indenfor samme uge!). Medbring tørkloset, madpakke og drikkelse, ellers kan du roligt regne med, at de har været der præcis på det tidspunkt hvor du har forladt din post.
Håber du får din pakke kl 8:03 5/12 (dette år!).
Når nu fandt jeg så selv den første pakke. Den var blevet leveret til den rigtige pakkeshop i mandags, men det havde Bring ikke selv lige styr på og der var heller ikke blevet sendt nogen sms om det.
Den anden pakke er stadigvæk væk og Bring leder stadigvæk efter den, hvilket ikke giver mig særlig meget håb
Nu er det 1. december og Bring vil gerne forsætte deres pakkeleg
Her kl. 11.37 fik jeg en sms om at min pakke var smidt på en bil og ville blive leveret mellem 8-17 - ikke et ord om hvilken dag bare mellem 8- 17.
Går man så til deres hjemside så står der:
Ingen forsendelse er modtaget endnu, kun meddelelse herom.
Øhhh???
Og selvfølgelig kan man ikke ringe til dem på en lørdag.
Så mon at de forventer jeg bliver hjemme resten af december og venter dagligt i tidsrummet fra 8-17 eller at jeg siger ja til de må sætte en pakke foran min dør - en pakke der er overalt stå Asus på.
Jeg fik min stol, efter en del bøvl.
Jeg fik overtalt en ven til at lege chauffør.
Vennen samlede også skidtet, mens jeg kokkererede, det gik fint.
Stolen er fin nok, men sædet er ringe, det er noget skumhalløj der bliver ret hårdt at sidde på efter et par timer.
Man får hvad man betaler for, intet nyt under solen.
Jeg ente med at få min stol efter en uges søgen. Hvor den havde været aner jeg ikke, men det sjove ved det er at jeg har modtaget 2 stole på samme pakke nr 😎. Jeg har kun betalt for 1 stol og ordre sedlen siger også 1 stk.
Så nu venter jeg på at se om butikken henvener sig til mig eller om jeg har fået en bonus stol
33
Jeg ville være stærkt fristet til at sende den ene retur og forlange refusion, det er bare så dårlig stil at udnytte den slags fejl.
#33
Du har flere options Det er din samvittighed der bestemmer. Kontakt dem og fortæl dem du har 2 og fortæl at hvis de ønsker den tilbage må de hente den Du hverken eller gider at rode mere med deres fejl - Der er en pæn chance for de siger tak for din ærlighed og lader dig beholde den specielt hvis du skruer charmen på.
Du kan også bare holde kæft og så beholde den og så evt. sælge den
Alernativt så kan du lyve og fortælle dem det er en skod stol og du vil have dine penge tilbage og så beholde den ene af dem.
Det er dit karma so choose wisely