Hej HWT.
Jeg har lige fået foræret 2x4 GB RAM 2133MhZ og har i forvejen installeret 1x8 GB ram i min computer.
Men jeg synes at der var noget med at de sockets, som sidder i bundkortet, skal aktiveres i par? eller er det noget jeg har misforstået?
Jeg vil nemlig høre, om jeg kan installere de 2x4gb i de første to sockets, og så mit nuværende 8gb i den tredje socket.
Er det muligt?
På forhånd tak.
Ja det kan du godt.
Du mister dual channel
#1 Det er ikke sandt. Hvis det er et intel system, så kører de 2x4 i dual channel mens den ene stick kører i single channel.
Der burde stå i bundkort manualen hvordan du installerer 3 moduler :)
2# Man kan ikke køre single og dual. 😉
Teknisk set så burde det faktisk kunne lade sig gøre:
https://www.intel.com/content/...
Se under "Dual-channel with three DIMMs"
Som jeg lige læser det så vil det være muligt så længe størrelsen er den samme i hver kanal.
Dvs. 2x4 i den ene kanal og 1x8 i den anden er gangbar.
Edit:
Om det er samme resultat på en AMD platform skal jeg ikke kunne udtale mig om.
#5 Jeg tvivler men måske har 2# ret måske kan man køre dual channel på den ene side og så single channel på det andet side af cpu.
#6 Tripple channel skal være undertøttet af bundkortet
#7 Uploader har ikke givet os ikke givet os mange info så lige nu så snakker vi ren teori og i teorien med det rette MB så kan man gøre det.
Okay... Jeg prøver at se. Det lader til at det godt kan lade sig gøre. Sådan ser det i hvert fald ud i manualen.
saa var det godt du ikke loed total sikker i #4
problemmet er slet ikek saa stort
2x4gb i den ene kanale
1x8gb i den anden kanal
8gb I hvert kanal - full dual channel
Folk glemmer meget hurtigt at de foerste dual channel bundkort I forbruger markedet kun havde 3 dimm sokler
#10, Jeps. mit abit an7 kunne køre dual channel med 2 stk 512mb og 1 stk 1gb Ram stænger. dog valgte jeg et 2x1gb sæt til dengang 2800kr.