Hej alle HwT'ere
Jeg sidder lige og er ved at samle et system til en, men er løbet ind i lidt af et problem. Jeg har sat strøm til osv, men når jeg tænder for computeren, så spinner psu'en op i 1-2 sekunder, ingen fans eller noget spinner op, ingen post, ingenting.
Update 1 - Jeg har skiftet psu, og nu fik jeg gang i blæsere etc. Nu lyser CPU led'en bare hele tiden, dog ingen fejl at spore.
Bundkort - z170 sabertooth mark 1
cpu- 6700k
psu - Gigabyte aorus AP850GM
Såvidt jeg kan læse mig til, så skulle det ikke være noget problem med den cpu.
Nogen der har en ide til hvad hulen der kan være galt?
Mvh Neemos
PS. jeg har lige ladet systemet stå "tændt" og her bliver cpu køleren ganske varm, men fans starter ikke op på noget tidspunkt og der er ingen post.
er det et nyt system eller brugte dele? hvis det er brugt kan du høre sælger om han ved hvilken BIOS det er?
har du tjekket ram.
ram er kompitable, og systemet har kørt før, de har været et test system for hwt
Det burde ikke være BIOS da 6700K var understøttet ved frigivelse af bundkortet i 2015. (BIOS 0234).
Tjek socket for bøjede pins og reset alle stik til bundkortet.
Alle stik er dobbelt tjekket
Ingen bøjet pins heller....tror bare at jeg sætter et andet kort i i første omgang, så må jeg se om jeg kan finde en løsning. Det er vist generelt et kort der er gevaldigt mange problemer med kan jeg læse mig til :(