Tillykke med regningen, arbejder.

Hyggehjørnet d.  14. december. 2018, skrevet af akacomicsdk
Vist: 1669 gange.

akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-12-2018 15:45:42
Svar/Indlæg:
547/34

 

Skats inddrivelses-center har, med regeringens klapsalver rungende i ørerne,  besluttet at personer der eksempelvis ikke gider betale for transporten i S-toget, skal belønnes med en eftergivelse af gælden.

Argumentet skulle være at de (Skat) alligevel aldrig får inddrevet de mønter Hr. og Fru Offentlig Overførsel Jensen skylder det offentlige.

Måske har Skat fortrængt at det er muligt at gøre udlæg via skattebilletten, men det kan selvfølgelig være at de har for travlt med at belønne udbytteskats-svindlerne og bestyrelserne i de pengeinstitutter der hjælper svindlerne med at dræne statskassen.

Anyway, den offentlige transport er heller ikke dyr nok efter min mening, det arbejdende folk skal ikke have det for let, de skal tvinges i banken og låne til afgifts-inficerede mikro-biler så vi kan få gang i den berømte vækst, som Lars Løkke konstant vrøvler om, og toget kører jo ikke til tiden alligevel, jeg vil gå så vidt som til at sige at det forlængst er kørt af sporet, så hvorfor ikke lade kollektivet samle regningen op, når Robert og Karina tager pis på fællesskabet.

Hvis min lokale kiosk-ejer havde så lidt styr på regnskabet, ville han han hyre en revisor fordi han tænker logisk og er den fremsynede type.

Var han Lars Rasmussen, ville han tørre underskuddet af på kunderne og beskylde flygtninge, indvandrere eller kontanthjælpsmodtagere for sin manglende økonomiske sans.

Men nok om det.

Jeg aner ikke om jeg er den eneste der tænker; kræver det virkelig en lang og kedelig akademisk uddannelse at indse at skal man administrere en forretning, kræver det først og fremmest at man har styr på økonomien?

 

Jeg siger ikke at jeg har bestilt en gul vest i Harald Nyborg og er igang med at hælde petroleum på flasker, men jeg begynder godt nok at tvivle kraftigt på at der overhovedet kommer et tidspunkt hvor nogen tør sige det som det er; Danmark! Du vælter rundt, din fulde narrehat!

Men skråt op med det, dem der arbejder, skal nok betale taxaen hjem.

 

/rant off.

virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2018 15:59:34
Svar/Indlæg:
888/34

Lars Lykke vrøvler da ikke https://youtu.be/pRFuhQQnjXM



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-12-2018 16:10:27
Svar/Indlæg:
547/34

1

Det er faktisk et glimrende eksempel på niveauet i folketingssalen.

Tak for linket.

Jeg så debatten i går, der sad jeg også og fik lyst til at drikke to flasker brændevin og tage på rotte-jagt sammen  med selvfede Clement Kjersgaard og kongehuset.



nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2018 16:29:13
Svar/Indlæg:
714/10

De rige har råd til at være dumme, det har de fattige ikke.

 

Hvorfor bliver der ikke gjort noget ved det?

Svar:  De rige mangler jo ikke noget!



Seraph
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2018 17:29:40
Svar/Indlæg:
624/55

De skal ha mindre i løn og i skralderen med afskedbonus gylde håndtryk og andet lign ødslen af vores skattekroner.

 

Du er ikke alene Comics!



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2018 18:37:02
Svar/Indlæg:
6181/270

Med dette stunt sender regeringen et signal om at man bare kan lade vær med at betale det man skylder.



Waszipa
 
Superbruger
Tilføjet:
14-12-2018 18:52:03
Svar/Indlæg:
184/11

Interessant udlæg af situationen 😉 De få millioner i s-togs bøder er næppe det der batter. Mindre virksomheder og iværksættere er, af min erfaring, dem Skat normalt "trawler", så det er formodenligt ej heller her vi finder milliarderne. Nææ det er såment mega virksomheder, investor, kapitalfonde og banker der kan tillade sig at snylte Skats indkrævninger og det er her der lige er blev eftergivet flere milliarder

Men det må da kunne forventes efter snart 2 årtier med konservativ politik ved roret. Så længe befolkningen responder positivt på politikere der promovere egoisme vil det skam forsætte 😢

Jeg mener sågar at vor kære statsminister vil skrive under på Marrakesh-FN-pagten, hvad der åbenbart ikke er en kontrakt eller aftale (sikkert derfor hans personlige underskift er påkrævet......) men en hensigtserklæring der modstrider grundlovens paragraf om ytringsfrihed og press-frihed. Men hey, folk er jo temmelig ligeglade med den del af kontrakten 😴

For 15-20 år siden begynde det at gå op for verden hvor latterligt stupide de super egoistiske amerikanere var. No shit! De var til grin! Siden da er vores politik og land blev gennem syret af den samme egoisme. For hvert valg der er gået forbi har jeg måbende set danmark blive mere og mere til et mini kopi af USA. Det næste årtis politik vil være bestemmende for danmarks fremtid! Vi står ved et point-of-no-return!

#DKaredying 



Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Waszipa d. 14-12-2018 18:55:21.


morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
14-12-2018 19:16:28
Svar/Indlæg:
216/10

Jeg kom for et valg siden til den konklusion, at jeg slet ikke deltager i det cirkus, "demokratiet" efterhånden er blevet. Politik er efterhånden blevet så indavlet, at de ikke magter at tage en velovervejet beslutning. Det lige fra den ene side af tinget til den anden. Det hele er kortsigtet beslutninger, der i bund og grund handler om at få sat sit navn et eller andet sted, så andre kan se hvor dygtige de er, Om det så er fornuftigt eller ej.

Jeg er faktisk kommet så langt at jeg også er kommet til den konklusion at ingen faktisk har ret til at bestemme over mig. Ligeledes har jeg ikke ret til at bestemme over andre, dermed kan jeg faktisk ikke stemme. Jeg lærer mine børn de ikke skal bukke under for gruppe pres, hvorfor skal man begynde bare fordi man fylder 18? Jamen så kan du ikke brokke dig. Jow jeg kan lige netop brokke mig. Vi lever i et repræsentativt demokrati, og stemmer du, vælger du en repræsentant for din stemme. Derved kan du faktisk kun brokke dig til personen du har stemt på. Jeg har ingen repræsentant og er derved fri :) Det en længere forklaring, men jeg mener Voluntarisme er en go retning at kigge :)



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af morcheeba d. 14-12-2018 19:18:15.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-12-2018 19:35:01
Svar/Indlæg:
547/34

Vi skal have økonomisk fremgang, vækst og målrettet fremdrift, sagde det stærkt overvægtige statsapparat, mens det stod  midt på kørebanen og blokerede morgentrafikken.

Men som de siger i Svendborg; Jeg var tvunget til at køre den fede kælling ned, jeg var ikke sikker på at jeg havde benzin nok til at køre udenom.

 

6

Næ, selvfølgelig er det ikke en mindre detalje som gældseftergivelse til offentligt forsørgede der vælter budgettet, men pointen er at den slags beslutninger, der i mindre eller højere grad er baseret på en slags rysten på skuldrene, er med til at underminere befolkningens tillid til at de personer der bestyrer butikken, har kompetencerne i orden.

At man ikke er i stand til at administrere et regnskab og derfor vælger at afskrive gæld, sender i min optik et klart og tydeligt signal om at vi har med en flok totalt inkompetente amatører at gøre.

Naturligvis er sammenligningen med en kiosk langt ude, det erkender jeg.

Men hvorledes skulle jeg have tillid til en administration der ikke engang evner at have kontrol over bogholderiet.

De politiske dispositioner kan man altid diskutere, men uanset hvilken fløj der sidder på statsministerposten, er administrationen af nationens økonomi af så væsentlig betydning, at man groft sagt ikke kan forsvare så amatøragtig en håndtering af forretningerne.

Skat er et glimrende eksempel på at de skiftende regeringer ikke har hånd i hanke med hvad der foregår, det ender i et populistisk slagsmål hvor ansvaret skal placeres, som om ansvaret ikke hele tiden har ligget præcis hvor det lå før sidste valg og forrige valg..

 

Altså det jeg mener.. Hvordan kan en dansk politiker stille sig undrende overfor den gennemsnitlige danskers stigende mangel på tillid til politikere der snakker om at sænke afgiften på fucking sodavand, mens det tager en stodder i Dubai tyve minutter at rende med hundrede  milliarder kroner fra skattekisten.

 

Altså.. hvor seriøst er det lige, hvis du skal være hudløst ærlig?

 

Det er ikke kun tyveri, svindel og bedrag der pisser mig af, det er allermest den himmelråbende inkompetence der gennemsyrer hele apparatet.

 

/rant off.

(måske)

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af akacomicsdk d. 14-12-2018 20:02:56.


Waszipa
 
Superbruger
Tilføjet:
14-12-2018 19:39:01
Svar/Indlæg:
184/11

#7 Same og vel sagt

Er selv blevet opdraget til at tænke selv. Men jeg er nu bare glad for at høre der rent faktisk stadigt er forældre der gider opdrage deres egne børn ❤ max respekt for det! 😎 Den feministiske hippi "lad børn være børn" indstilling har skadet rigeligt!



Waszipa
 
Superbruger
Tilføjet:
14-12-2018 19:52:01
Svar/Indlæg:
184/11

#8 Arh, ja okay, missed at det var et metafor for skat, faktisk rimelig sjov når man lige fatter det 😀

Ja det sejler sq! Men vi kan desværre også se præsis det samme billede hos politiet. De klager jo også ofte over manglende resurser, men hver gang de får dem bliver de brugt på flere trakfik putruljer og fotofælde timer. De går efter de nemmeste mål og har gjord det i så lang tid at jeg begynder at tror de simpelthen ikke mere kan andet.

Så der er 2 umiddelbare "gode" grunde til denne tendens. A konservativ politi er 200% resultat orienteret, både skat og politiet har nu kvoter der skal opfyldes. B IQ (logisk) intelligensen er faldene i befolkningen. Der er færre og færre der har hovedet til voldsomme komplekse analyser og de få der er, har gyldne dage i den private sektor (igen grundet gennemført konservativ politik) så der er meget langt imellem dem i vor myndigheder

 



Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af Waszipa d. 14-12-2018 19:59:44.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-12-2018 20:53:51
Svar/Indlæg:
547/34

 

7

Om man er sofavælger eller ej, er ikke en diskussion der kan få mig op i det røde felt.

Der er mange der har det som dig, tror jeg.

Men argumentet om at man ikke kan tillade sig at kritisere en politik man ikke kan se pointen i, alene fordi man ikke deltager i valg-farcen, er så tyndslidt at jeg ville foretrække at få armene rykket af, fremfor at skulle forsvare det indlysende hver eneste gang argumentet bliver smidt på bordet; jo, jeg kan netop kritisere alt det jeg vil, for det er dig der med din stemme har gjort katastrofen mulig.

Under alle omstændigheder, mener jeg at man skal stemme, man behøver bare ikke at stemme på de ansigter man synes man kan huske fra sidste gang. 

Mit problem er basalt set at jeg ikke begriber at vi stikker stole ud til de samme personer gang efter gang, uanset hvilke resultater, eller mangel på samme, de har opnået som repræsentanter for befolkningen.

Den interessegruppe hvert enkelt folketingsmedlem repræsenterer, må gennemgående lide af en form for angst for forandring, eller en afhængighed af fiasko, ellers kan jeg ikke finde en fornuftig forklaring på at man vælger at satse på den hest der brækkede benet under sidste ræs.

 

 



Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2018 21:07:43
Svar/Indlæg:
5474/39

Håbløst plyndre bunden af samfundet. Fint de svageste for 5,6 Mia kr i skattelettelser. 

 

Nogle typer elsker banke små og svage i skolegården...

Kan ikke gøre mig sur på staten gover julegave til økonomisk svageste i Danmark samfund. 

 

Ser dagligt hvordan Mia danske kroner forsvinde i offentlige til mere Vanvittige projekter.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 14-12-2018 21:08:53.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-12-2018 21:34:50
Svar/Indlæg:
547/34

12

Jeg kan vitterligt ikke se hvordan du når til den konklusion at mennesker der bliver forsørget af det offentlige, skal belønnes for at bidrage til stigende udgifter for offentlig transport, og samtidig mener at der er tale om plyndring, i tilfælde af at man fastholdte et tilbagebetalingskrav for eksempelvis at køre sort i bussen, på bekostning af de mennesker der betaler for transporten.

Du kan ikke se at det er at give de øvrige passagerer i bussen en strakt langemand mens de sidder og halvsover på vej til arbejde?

 

 

10

Jeg har læst dit indlæg tredive-fyrre gange, jeg er i vildrede, specielt påstanden om en faldende intelligenskvotient i befolkningen, får mig til at miste besindelsen.

Men giv mig lige fem  minutter mere, så får du svar på tiltale.



Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2018 22:06:07
Svar/Indlæg:
5474/39

#13

Folk har indtægt under 100.000 kr om året. Der har fået skattelettelse. 

 

Det skulle ikke ske fremadrettet. 

 

Skattesystemet i Danmark er underligt firma.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 14-12-2018 22:10:24.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2018 22:14:33
Svar/Indlæg:
5474/39

#6

Kun eliten topfolk har tillid til Amerika. Hvorfor har amerikanske nukleare våben i dansk territorium. Klart står vi ikke vil have det. 

Så hele Thule air base skandalen. 

 

Russerne lavede gevaldig fejl i Ukraine. Udbrød oprør.



Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2018 22:16:37
Svar/Indlæg:
5474/39

Amerika nukleare våben havde ramt England var spændende om kunne ske.



M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-12-2018 23:39:31
Svar/Indlæg:
2084/124

Jeg troede ikke at dagen skulle komme hvor at jeg er irriteret over det samme som dig - men så skete det alligevel.

Super signal der bliver sendt; Lad du bare vær' med at betale dine regninger, så streger vi dem bare - sigh



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2018 00:00:17
Svar/Indlæg:
2897/83

Tja, Verden er vel blevet et relativt komplekst sted at leve. Brug energien på at skabe et godt liv for dig, dine nærmeste og næste generation. 

Hvis du ikke tager ansvar, så gør nogle andre det for dig, men så bestemmer de også retningen. 

Den største svindel i Danmark er sort arbejde 34-59 Mia årligt.

http://nyheder.tv2.dk/business...

Så hr. og fru Danmark er de største svindlere samlet set. 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
15-12-2018 09:15:42
Svar/Indlæg:
547/34

18

Asocial adfærd kan vi også snildt udveksle meninger om, personligt ville jeg bare foretrække at få styr på finansministeriet til at starte med.

Jeg skal bare lige have en kop kaffe før jeg ringer til statsministeriet og forlanger en dialog.

 

Her er noget morgenmusik.

https://www.youtube.com/watch?...

 



morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
15-12-2018 09:45:55
Svar/Indlæg:
216/10

#11
"Under alle omstændigheder, mener jeg at man skal stemme, man behøver bare ikke at stemme på de ansigter man synes man kan huske fra sidste gang."
Men hvem skal der stemmes på? Der findes vidst ikke en politiker som ikke er "oplært" gennem partisystemer med pressetræning osv osv osv osv. Den politiker jeg tror du snakker om, mener jeg ganske enkelt ikke findes mere.



Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
15-12-2018 09:46:14
Svar/Indlæg:
233/22

Alle de milliarder skat er blevet snydt for og ja nu eftergives de. + Der gives støtte kr. til alle tinglige formål som der så også bliver svindlet med fx Britta Nielsen sagen, ulands bistand koster ca. 2.5 milliarder og sidst men ikke mindst er vi over 2 millioner der er på overførelses indkomst, tænker bare det må gå godt i DK. Vores politiker kalder det kompromis når de ikke holder fast i det de lover vælgerne fx skatte sagen med konservativ folkeparti og så er der dem som der ikke ved hvor de høre hjemme rød eller blå block. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Zeelock d. 15-12-2018 09:48:38.


akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
15-12-2018 09:51:34
Svar/Indlæg:
547/34

20

Godmorgen.

Jeg er desværre tilbøjelig til at være enig, man begynder ligesom at fokusere på de mindst modellerede typer, men lur mig om ikke jeg foretrækker death by suicide frem for at stemme på Alternativet, eksempelvis.

Men jow, det ser sort ud med emner, det er tydeligt.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2018 16:02:53
Svar/Indlæg:
5873/1287

#20 Du har ret. Den sidste politiker jeg kan huske der var en "rigtig" borger (dvs utrænet i det politiske liv) var Preben Møller Hansen "Sømandsbossen".

Ellers er udvalget af dem vi kan stemme på jo mere eller mindre bestemt af dem der er der i forvejen, og altså en form for indavl.



zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
15-12-2018 23:33:43
Svar/Indlæg:
701/7

Hold da op, Nationen's brugere kan findes mange steder nu til dags......



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2018 23:34:35
Svar/Indlæg:
5873/1287

#24 Der er også mange af "dem" 😉



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
16-12-2018 08:51:16
Svar/Indlæg:
547/34

 

24

Ja de  er sgu allevegne, det er ikke til at holde ud...

 



#27
Wut
 
Newbie
Tilføjet:
16-12-2018 22:06:08
Svar/Indlæg:
112/4

Interessant pointe:

Staten magter ikke udvikle et inddrivelsessystem til selv mia af kroner, der kan håndtere inddrivelsen.

Så nu har de sendt et brev til alle skyldnere om, at de får eftergivet gælden. Brevet indeholder: Navn, adresse og beløb, og staten ved jo via CPR-registret, hvem de er.

... Vi lader den stå et øjeblik ....

Hvorfor hulen kunne man så ikke inkludere et GIRO-kort i alle de dersens breve? Samt en trussel om enten at betale inden 30 dage, eller man må selv ringe til SKAT og få lavet en afdragsordning?

Alternativt: Få et par studerende på et universitet til at skrue et script + et excel-ark + en email-server, der kan sende beskeder via Eboks sammen, og lad det spytte beskeder ud til folket.

Jaja - løsningen er ikke perfekt, men den vil sikkert inddrive halvdelen af gælden hurtigere end Folketingen kan dele ekstra mia af kroner ud til KMD eller andre inkompetente lortefirmaer, der suger penge ud af staten.



Sandi.dk
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2018 07:19:41
Svar/Indlæg:
362/13


wood
 
Overclocker
Tilføjet:
17-12-2018 09:22:32
Svar/Indlæg:
165/27

#1 kom lad os købe en gul vest i Harald Nyborg. og finde Lars Løkkes Hus .. også lige kaste nogle molo efter ham ... så han kan se hvor fucking dum han er-.- 

En af de grund til jeg hader at betale skat.... 



akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
17-12-2018 12:25:24
Svar/Indlæg:
547/34

 

Bandekonflikten (blandt andre udfordringer) får Politiet til at droppe efterforskning af svindel i million-klassen.

https://www.dr.dk/nyheder/peng...

"Vi har haft alt, alt for mange sager det seneste år, hvor økonomisk kriminelle har fået frit spil. Det handler om, at vi som samfund har været alt for naive, mener Trine Bramsen (S)."

"Vi kommer til at styrke det her område. Jeg har meget svært ved at se, at det her kan løses, uden der følger økonomi med, siger Søren Pape Poulsen."

 

Steffen  Brandt udtaler i et uofficielt interview at der ganske rigtigt er tale om at det er samfundets skyld.

"Jeg skrev en sang med samme titel for nogle år siden, og jeg kan ikke udelukke at det har inspireret Trine og Søren, siger popsangeren, og afslutter; Vi (bandet TV-2, red.) har da solgt mellem 40 og 50 ekstra plader på den baggrund, så for os er det en udmærket udvikling at politikerne i fuld alvor giver samfundet skylden"

 

https://www.youtube.com/watch?...

 

 

 



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af akacomicsdk d. 17-12-2018 12:36:32.


#31
Wut
 
Newbie
Tilføjet:
17-12-2018 13:18:59
Svar/Indlæg:
112/4

#30 Det er altid spast, når en person som Trine Bramsen beskylder nogen for at være naiv 🙂



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
17-12-2018 15:48:41
Svar/Indlæg:
2263/307

Interessant pointe:

Staten magter ikke udvikle et inddrivelsessystem til selv mia af kroner, der kan håndtere inddrivelsen.

Så nu har de sendt et brev til alle skyldnere om, at de får eftergivet gælden. Brevet indeholder: Navn, adresse og beløb, og staten ved jo via CPR-registret, hvem de er.

... Vi lader den stå et øjeblik ....

Hvorfor hulen kunne man så ikke inkludere et GIRO-kort i alle de dersens breve? Samt en trussel om enten at betale inden 30 dage, eller man må selv ringe til SKAT og få lavet en afdragsordning?

Alternativt: Få et par studerende på et universitet til at skrue et script + et excel-ark + en email-server, der kan sende beskeder via Eboks sammen, og lad det spytte beskeder ud til folket.

Jaja - løsningen er ikke perfekt, men den vil sikkert inddrive halvdelen af gælden hurtigere end Folketingen kan dele ekstra mia af kroner ud til KMD eller andre inkompetente lortefirmaer, der suger penge ud af staten.

Skrev Wut d. 16-12-2018 22:06:08

Jeg foreslår at Svedel77 udstyres med navne/adresseliste, samt baseballbat og møder op in persona.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2018 15:53:20
Svar/Indlæg:
5873/1287

Det er ikke altid baseball battet er nødvendigt!!

http://ttv.tv2.dk/index.php?si...



Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
01-01-2019 01:24:44
Svar/Indlæg:
300/58

Tror da jeg skylder lidt Svedel.. kom du bare forbi...