Hej alle.
Overvejer et apple tv i stedet for min gamle wd tv live.
Kan jeg tilgå min nas over (kablet) netværket og afspille/vise indholdet gennem apple tv?
Ønsker at droppe tv abb. og fremover køre på apps.
Vh Bjarne
Hej, så vidt jeg husker skal din NAS køre noget iTunes halløj, før et AppleTV vil kendes ved den. Men det er længe siden jeg har rodet med det.
Ellers bør du kunne importere film fra din NAS over i iTunes på PC, og så streame fra iTunes, over på AppleTV.
jeg streamer via Plex app til Apple tv. Det så fra en pc som er plex server og ikke en nas.
#0 Der er flere løsninger - du kan bruge nogle af disse Apps på AppleTV 4:
https://onx.dk/apps/her-er-de-...
Jeg har selv brugt InFuse og VLC, hvilke kan afspille fra netværksdrev.
Og ellers er der også som #1 og #2 er inde på.
Tak skal i have.
Det ser ud til det er muligt, så ruller ud og investerer.
Satser på Infuse/Vlc - min synology er for gammel til plex, kan jeg se.
Vender måske tilbage med supl. spørgsmål.
God søndag til jer.
Jeg bruger infuse, det fungere skide godt.
Har du prøvet at importere det hele i iTunes, og så dele dit iTunesbibliotek? Så kan du tilgå det hele fra "Computer" feltet på AppleTV.
nej, det har jeg ikke. Men en søgning antyder at apple ikke understøtter nær så mange videoformater som Infuse og Vlc. Og jeg mener at have brugt forskellige gennem tiden. Ikke mindst til hjemmevideoerne, som nu tilsyneladende er forsvundet fra nas'en. Ak ja, her går det godt ☹
Desuden har det vist sig at problemfilmen med delvis udnyttelse af skærmen opfører sig på samme måde i Vlc- så der er åbenbart en fejl i konvertering eller hvad ved jeg.
Det springende punkt er så om vobtænkepausen var en enlig svale eller det gælder alle vob film.
Det må jeg lige have checket op på snarest.
I øvrigt ser det for mig ud til at Infuse er en ren videoafspiller, hvilket forklarer vitsen med "intet spændende her"
tak for interessen og hjælpen
Bjarne