media fra windows pc til apple tv?

Apple d.  05. januar. 2019, skrevet af Cuba
Vist: 1685 gange.

Cuba
 
Ny Bruger
Tilføjet:
05-01-2019 17:04:31
Svar/Indlæg:
5/3

Hej alle.

Overvejer et apple tv i stedet for min gamle wd tv live.

Kan jeg tilgå min nas over (kablet) netværket og afspille/vise indholdet gennem apple tv?

Ønsker at droppe tv abb. og fremover køre på apps.

 

Vh Bjarne

svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
05-01-2019 18:24:41
Svar/Indlæg:
2263/307

Hej, så vidt jeg husker skal din NAS køre noget iTunes halløj, før et AppleTV vil kendes ved den. Men det er længe siden jeg har rodet med det.

Ellers bør du kunne importere film fra din NAS over i iTunes på PC, og så streame fra iTunes, over på AppleTV.



tayh
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2019 19:13:27
Svar/Indlæg:
77/27

jeg streamer via Plex app til Apple tv. Det så fra en pc som er plex server og ikke en nas. 



gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2019 22:56:31
Svar/Indlæg:
979/49

#0 Der er flere løsninger - du kan bruge nogle af disse Apps på AppleTV 4:
https://onx.dk/apps/her-er-de-...

Jeg har selv brugt InFuse og VLC, hvilke kan afspille fra netværksdrev.

Og ellers er der også som #1 og #2 er inde på.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gammelgaard_mink d. 05-01-2019 22:57:11.


Cuba
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-01-2019 11:26:02
Svar/Indlæg:
5/3

Tak skal i have.

Det ser ud til det er muligt, så ruller ud og investerer.

Satser på Infuse/Vlc - min synology er for gammel til plex, kan jeg se.

Vender måske tilbage med supl. spørgsmål.

God søndag til jer.



pekr
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2019 15:12:28
Svar/Indlæg:
119/2

Jeg bruger infuse, det fungere skide godt.



Cuba
 
Ny Bruger
Tilføjet:
08-01-2019 14:30:41
Svar/Indlæg:
5/3
nå, købt og opsat.
Desværre indtil videre en skuffelse:
På trods af opgradering til Infuse betalingsversion, "tænkes" der ved skift mellem vobfiler og en anden film i et andet format vises kun på den midterste tredjedel af skærmen ligesom audiofiler tilsyneladende ikke kan afspilles - har prøvet wav, flac og mp3. Får en besked om at der ikke er noget spændende i mappen......
Vlc afspiller audio og måske video, har ikke fået checket det endnu, men Infuse har helt klart den lækreste brugerflade, så ville gerne bruge den.

Den gamle WD æder til gengæld bare alt.
Kan self beholde wd'en til afspilning fra nas og nøjes med at streame fra apple tv, det var bare ikke lige drømmen.
Er som sagt ny i apple tv verdenen, så er der nogle tips der kan afhjælpe de nævnte issues?


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
08-01-2019 15:26:53
Svar/Indlæg:
2263/307

Har du prøvet at importere det hele i iTunes, og så dele dit iTunesbibliotek? Så kan du tilgå det hele fra "Computer" feltet på AppleTV.



Cuba
 
Ny Bruger
Tilføjet:
09-01-2019 19:32:55
Svar/Indlæg:
5/3

nej, det har jeg ikke. Men en søgning antyder at apple ikke understøtter nær så mange videoformater som Infuse og Vlc. Og jeg mener at have brugt forskellige gennem tiden. Ikke mindst til hjemmevideoerne, som nu tilsyneladende er forsvundet fra nas'en. Ak ja, her går det godt ☹

Desuden har det vist sig at problemfilmen med delvis udnyttelse af skærmen opfører sig på samme måde i Vlc- så der er åbenbart en fejl i konvertering eller hvad ved jeg.

Det springende punkt er så om vobtænkepausen var en enlig svale eller det gælder alle vob film.

Det må jeg lige have checket op på snarest.

I øvrigt ser det for mig ud til at Infuse er en ren videoafspiller, hvilket forklarer vitsen med "intet spændende her"

 tak for interessen og hjælpen

Bjarne