Jeg har et asus sabertooth 990fx R2.0 med en Amd fx 8350 cpu i og pcen vil ikke boote. Cpu led lyser rød.
Jeg har prøvet forskellige ram og pillet alle harddisk fra, samt uden gfx. Alle blæsere kører men der kommer ikke billede på skærmen. Er det en ny cpu?
Nogen der kan hjælpe?
Et bøjet ben måske?
Blinker lyset?
Der er vist jeg husker ret 4-5 røde lys - et for hver: CPU RAM Booth Bios (Chipset?) som skulle fortælle alle subsystemer er oppe og kører
Får du en kode?
Og er det lige sket? Nyt build eller ............?
Lidt flere info.
Den lyser konstant rød og lyser fra du prøver at starte pcen. Der er lys som der plejer i gfx og så er der en grøn lampe der lyser på bundkortet. Ellers ingen andre der lyser
Det er et gammelt build og har ikke pillet ved det i lang tid. Den stoppede bare med at ville boote. og jeg får ingen kode.
Skift af batteri på bundkortet kan måske hjælpe
#3 Man kan godt starte selv om batteriet er dødt - PC har blot glemt indstillingerne.
Men man kan fjerne batteriet i 30 sekunder og så klaske det i og se om det gør en forskel
#0 Jeg går udfra du har clearet CMOS
Hvis den lyser rød i CPU (Der er CPU, RAM, VGA og BOOT) og den gør det uanset hvad du gør så tror jeg blot at du er kommet her for at få at vide hvad du allerede ved - din CPU er død.
En clear cmos og hvad man ellers kan finde på vil altså ikke virke, nogle ville sikkert også prøve en BIOS update med en anden CPU, men der er desværre ikke noget der hjælper på en død CPU 😕
Lige præcis med det bundkort kender jeg til to andre builds, som har lidt samme skæbne. Det præcise bundkort, uafhængigt af CPU, PSU, ram, etc.. Søgninger på Google afslører hobetal af identiske problemstillinger, Toms og så videre.
Jeg skal ikke kunne sige, at det er samme forhold for dig, men den serie, især R2 er kendt for at svigte.