Strøm fra molex vs. PCIe

Diverse d.  09. januar. 2019, skrevet af akacomicsdk
Vist: 475 gange.

akacomicsdk

Enthusiast
Tilføjet:
09-01-2019 11:36:26
Svar/Indlæg:
547/34

Jeg fik fat i et GTX 670, det er desværre et kort der suger noget strøm, og kortet er udstyret med to indtag, et 6-pins og et 8-pins.

Min billige PSU har kun ét PCIe-stik, jeg købte derfor et adapter-stik, sådan et med to molex der ender i et 6-pins PCIe.

Når jeg så forsøger at starte maskinen op, spinner blæsere etc. op og så slukker den for derefter at spinne op igen og sløjfen kører.

Sådan kan vi snildt få formiddagen til at gå..

Men har det noget med molex-stikket at gøre?

Kan det være et problem at trække strøm til gfx via molex?

Jeg synes bare at kunne erindre at jeg har gjort det før i de gode gamle dage.

Al hjælp modtages med kyshånd.

På forhånd tak.

Edit. PSU'en er en billig Corsair CX450 med standardkabler.

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af akacomicsdk d. 09-01-2019 11:39:26.
freak_master

Redaktør
Tilføjet:
09-01-2019 12:39:10
Svar/Indlæg:
6368/477

Det behøver ikke at være GPU'en. Har du prøvet med det gamle/onboard grafikkort? 

Jeg har endnu ikke set problemer ved at køre med molex adaptere.

akacomicsdk

Enthusiast
Tilføjet:
09-01-2019 13:00:52
Svar/Indlæg:
547/34

1

Ja,  jeg forsøgte at boote med skærmkablet i bundkortet og der skete det samme.

Så gik jeg retur til nul og trak stikkene ud, pillede kortet ud og monterede forfra.

Så bootede skidtet op, men meldte forkert bootmedie.

Så fik jeg en mindre hjerneblødning og skilte hele skidtet ad og monterede en ny SSD og samlede det hele igen, så ville maskinen gerne i BIOS.

Så jeg gætter på at jeg ikke i første omgang havde fået stikkene sat ordentligt i, eller ikke havde monteret GPU'en ordentligt, på den anden side burde den jo boote fint på onboard-chippen.

Så nu ved jeg faktisk ikke hvad fejlen var..

Men nu spiller det.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
09-01-2019 13:42:22
Svar/Indlæg:
6368/477

Jeg kan ikke fortælle hvad det præcis er der gør at sådan noget sker, men jeg synes at det sker ret ofte, også for nogle servere jeg arbejder med.

Fejlen har jeg heller aldrig selv fundet, da det pludselig bare virker, også selvom det hele sidder 100% som det gjorde før.

Så fint at det virker.

CDCRenegade

Nyhedsskribent
Tilføjet:
09-01-2019 15:43:30
Svar/Indlæg:
1926/73

Nogle gange så sker det at man ikke har fået samlet Molex/Amp stikket 100% - det ser ud som om de er samlet som de skal men de mangler lige det sidste nøk før de er skubbet helt sammen. Hader de skod stik 😀